هشدار جهاد کشاورزی؛

بارندگی در آذربایجان غربی در پیش است/کشاورزان از مصرف سموم کشاورزی خودداری کنند

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به پیش بینی وقوع بارندگی در روز‌های آینده کشاورزان از مصرف سموم کشاورزی تا پایان بارش‌ها خودداری کنند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه طبق پیش بینی هواشناسی روز چهارشنبه سامانه‌ای بارشی وارد استان می‌شود که در تمام مناطق به ویژه جنوب استان فعال خواهد بود کشاورزان را از مصرف سموم کشاورزی  برحذر داشت.

علی دیانتی افزود: برای بهره مندی از فواید نزولات جوی و کاهش آسیب‌های احتمالی به بخش کشاورزی لازم است تمهیدات لازم توسط کشاورزان بکار گرفته شود.
وی توصیه کرد: عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات و عدم توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف، انتقال دام‌ها از واحد‌های فرسوده و مستهلک نیز انجام شود.

به گفته دیانتی، عایق بندی و محافظت از کندو‌ها و خودداری از استقرار در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، بازدید از استخر‌های پرورش ماهی و پاکسازی تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب، مصرف کود کلرور پتاسیم در مزارع، اقدامات لازم جهت جلوگیری از ورود سیلاب و آب گل آلود به استخر‌ها جهت جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی نیز مورد توجه باشد.

وی از کشاورزان خواست بعد از اتمام بارندگی نسبت به مصرف قارچ کش‌های مناسب با نظر کارشناسان مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی و شبکه‌های مراقبت اقدام کنند.

طبق پیش بینی هواشناسی از امروز چهارشنبه بیست و سوم فروردین سامانه‌ بارشی وارد استان می‌شود و هواشناسی آذربایجان غربی در این ارتباط هشدار قرمز صادر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.