سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف:

رژیم اسرائیل از درون در حال فروپاشی و نابودی است

سرکنسول ایران در مزار شریف با اشاره موضع طالبان علیه اسرائیل گفت رمز پیروزی مسلمانان برای آزادی فلسطین وحدت و اتحاد می باشد.

سید حسن یحیوی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف در کنفرانس خبری با عنوان روز جهانی قدس گفت: رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل از سال های متمادی بدین سو همواره تلاش کرده است تا تسلط بیشتری بر خاک فلسطین پیدا کند و جنایات چند روز اخیر این رژیم علیه نمازگزاران و مردم فلسطین از همین رو بوده که البته واکنش های ممالک اسلامی را نیز در سرتاسر جهان برانگیخته است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف از واکنش وزارت خارجه طالبان علیه جنایات رژیم اسرائیل استقبال نموده و گفت مشکل فلسطین و قبله نخست مسلمانان با اتحاد کشور های اسلامی حل شدنی است و متحد شدن ممالک اسلامی رژیم اسرائیل را نابود خواهد کرد. 

یحیوی افزود: استکبار جهانی با ایجاد رژیم اسرائیل در قلب بلاد اسلامی می خواهد علیه مسلمین دسیسه کند و تمام امت اسلامی وظیفه دارند تا در بازپس گیری بیت المقدس که قبله اول مسلمانان است، اقدام نمایند و دفاع از فلسطین یک فریضه دینی است.

وی اظهارداشت: رژیم اسرائیل به اراده خداوند متعال از درون در حال فروپاشی و نابودی است اما بدانیم که رمز پیروزی مسلمانان بخصوص در بحث آزادی فلسطین وحدت و اتحاد می باشد و انشاالله شاهد پیروزی فلسطین خواهیم بود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف تصریح کرد: دشمنان اسلام با تزریق تفکر بی توجهی به سایر مسلمین در جوامع اسلامی، می خواهند مسلمانان را از موضاعات جهانی غافل کند و البته اقدامی که می توانیم ما مسلمانان انجام بدهیم جلب توجه جهانیان به جنایات رژیم اسرائیل در فلسطین است و همین رو امام خمینی (ره) روز جهانی قدس را با بینش وسیع نامگذاری کردند.

یحیوی اشغال فلسطین توسط رژیم اسرائیل را یکی از مشکلات جهان اسلام دانسته و افزود مسئولان جمهوری اسلامی ایران در کنار حمایت از فلسطین، بر همکاری و برادری با سایر ملت های مسلمان از جمله ملت افغانستان تاکید داشته و دارد.

گفتنی است که جمعه آخر ماه رمضان از سوی امام خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی به عنوان روز جهانی قدس نام گذاری گردید. از همین رو در این روز و در نقاط مختلف جهان، مردم همبستگی شان را با ملت فلسطین ابراز می کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۸:۳۳ ۰۷ تير ۱۴۰۲
خدایا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۸:۳۳ ۰۷ تير ۱۴۰۲
الهی آمین
آخرین اخبار