مبالغ اضافی بلیت هواپیما به مسافران برگردانده می شود

عضو انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: مسافرانی که بلیت با نرخ خارج از قیمت مصوب خریداری کرده اند؛ با ارائه مدارک، اضافه پرداختی خود را دریافت کنند.

با توجه به آنکه هنوز  افزایش  نرخ بلیت هواپیما توسط ستاد تنظیم بازار  مصوب نشده است ، بنابراین در برخی از دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین آژانس ها شاهد آن هستیم که نرخ بلیت هواپیما بالاتر از نرخ مصوب به مسافران فروخته می شود.

طباطبایی عضو انجمن شرکت های هواپیمایی  گفت: فروش بلیت های شرکت هواپیمایی چابهار با نرخی بیشتر از قیمت مصوب، مورد تایید این شرکت نبوده و در صورت اثبات برخورد قاطع با متخلفان صورت خواهد پذیرفت.

او می گوید:در پی اعلام گزارش هایی مبنی بر فروش بلیت هواپیما در برخی از مسیرهای داخلی با نرخی بالاتر از قیمت مصوب؛ هواپیمایی چابهار ضمن هشدار به چارتر کنندگان و آژانس های مسافرتی متخلف، از مسافرانی که چنانچه اقدام به خرید بلیت با نرخی بالاتر از نرخ مصوب و غیر واقعی این شرکت کرده اند، دعوت می‌کند تا با ارائه مدارک به معاونت بازرگانی چابهار ایر و ثبت شکایت، مبلغ اضافه واریزی خود را پس بگیرند.

در صورتی که فروشندگان و چارتر کنندگان متخلفی که بلیت با نرخ بیشتر از قیمت مصوب به مسافرین فروخته و از عودت وجه دریافت شده اضافی خودداری کنند، ضمن معرفی به مراجع نظارتی، قطع همکاری از سوی هواپیمایی چابهار صورت خواهد پذیرفت.

طبق دستور  مدیرعامل هواپیمایی  مقرر شده است تا اطلاع ثانوی در پای کانتر پذیرش مسافران هواپیمایی چابهار به صورت محسوس و نامحسوس از مسافران در خصوص نرخ بلیت خریداری شده نظرسنجی  شود و در صورت مشخص شدن تخلف برخورد با فروشنده بلیت صورت گیرد‌.

پیش از این هم محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود که در حال حاضر باید نرخ بلیت هواپیما براساس نرخ مصوب سال گذشته به مسافران عرضه شود و به هیچ عنوان هیچ ایرلاینی حق  فروش بلیت بالاتر از نرخ مصوب را ندارد.

برچسب ها: هواپیمایی ، نرخ بلیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار