قرار گرفتن عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد در فهرست پژوهشگران ایرانی

عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد در فهرست پژوهشگران ایرانی پر استناد در علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرکرد به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلا م (ISC) دکتر علی روحانی عضو هیات علمی گروه زبان‌های خارجی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهرکرد در فهرست ۳۳۳ پژوهشگر پر استناد در علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) قرار گرفت.

مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، به طور سالانه با اتکاء به منابع اطلاعاتی و پایگاه‌های داده خود اقدام به شناسایی پژوهشگران پر استناد علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر می‌نماید که در این گزارش، پژوهشگران پر استناد در بازه زمانی ۱۰ ساله (۱۳۹۹-۱۳۹۰) معرفی شده اند.


بیشتر بخوانید


این تحلیل با شناسایی فهرستی از پراستنادترین نویسندگان در هر حوزه با استفاده از روش‌های نرم افزاری آغاز می‌شود. در مرحله بعد، ابهام زدایی و یکدست‌سازی این فهرست که منجر به شناسایی افراد متعدد با نام یکسان یا افراد یکسان با نام‌های متنوع می‌شود انجام می‌پذیرد. پژوهشگران در هر حوزه بر حسب تعداد استناد‌هایی که دریافت کرده اند مرتب سازی و سپس پژوهشگران پر استناد بر اساس حدود آستانه استنادی (Threshold) به عنوان نخبگان علمی گستره علوم انسانی و اجتماعی و هنر در نظر گرفته می‌شوند. معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استناد‌های صورت گرفته به تولیدات علمی آن‌ها است.

تعداد ۳۳۳ نفر پژوهشگر برتر در گستره علوم انسانی و اجتماعی و هنر توسط موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) شناسایی و در ۱۶ حوزه موضوعی علوم انسانی و اجتماعی و هنر دسته بندی شده‌اند.

 قابل ذکر است، برخی از پژوهشگران در چندین حوزه‌ی موضوعی امتیاز لازم را کسب می‌کنند که به صورت جداگانه در حوزه‌ی چند رشته‌ای قرار داده شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار