اهدا ۴۲ هزار واحد خون اهدا در استان همدان

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: سال گذشته بیش از ۴۲ هزار واحد خون در استان اهدا شده که نشان از فرهنگ ریشه‌دار اهدای خون در همدان است.

 افشین محمدی با بیان اینکه به دنبال اهدای خون به شکل پیکی در مناسبت‌های خاص نیستیم، افزود: همه روزه در ایام سال پذیرای اهداکنندگان هستیم، زیرا که افزایش دریافتی در برهه خاص ضایعات را افزایش می‌دهد.

او با اشاره به اینکه به اهدا کنندگان به ویژه افراد ثابت توصیه می‌شود از اهدای خون در ایام پیک خودداری کنند، تأکید کرد: با این حال در مرکز انتقال خون همدان و ملایر در نخستین شب قدر ۲۰۱ واحد خون اهدا شد.

مدیرکل انتقال خون استان همدان تصریح کرد: در مجموع وضعیت اهدای خون در استان وضعیت قابل قبولی است تا جایی که سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی اهدای خون را شاهد بودیم.

محمدی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۰ هزار واحد خون به استان‌های نیازمند اهدا شده است، گفت: استان‌هایی مثل تهران، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان اهدای خون انجام شده است.

او در ادامه به اهدای ۴۲ هزار واحد خون در سال پیش اشاره کرد و افزود: این میزان اهدا و افزایش ۱۸ درصدی بیش از نیاز استان بود که نشان از فرهنگ ریشه‌دار اهدای خون در همدان دارد که جای بسی خوشحالی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.