رکود در بازار مسکن کرمانشاه

رئیس اتحادیه املاک کرمانشاه گفت : فعلا شاهد رکود در بازار مسکن هستیم و مردم گول آگهی‌های سایت دیوار را نخورند.

بابک مرادی رئیس اتحادیه املاک کرمانشاه از تشدید نظارت بر بازار مسکن در استان کرمانشاه خبر داد و گفت : فعلا شاهد رکود در بازار مسکن هستیم و مردم گول آگهی‌های سایت دیوار را نخورند.

رئیس اتحادیه املاک کرمانشاه افزود: مردم در فضای مجازی از جمله سایت دیوار و شیپور معامله انجام ندهند چرا که افرادی بوده اند در سایت دیوار با یک آگهی تحت عنوان فروش و اجاره منزل زیر قیمت بازار برخورد کرده‌اند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ اندکی وجه به عنوان بیعانه از آنان درخواست و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگوی تماس آن‌ها نبوده و کار به مراجع قضایی کشیده است.

وی گفت: به مردم توصیه می‌شود برای انجام معاملات ملکی صرفاً به نوشتن قولنامه دست‌نویس اکتفا نکنند بلکه باید مفاد قرارداد در سامانه و دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

مرادی با اشاره به اینکه سایت‌های آگهی خرید و فروش و اجاره ملک و مسکن در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها در این بازار تبدیل شده‌اند و از طرفی مالکین نرخ گذاری غیرواقعی و نجومی قید می‌کنند، گفت: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان مربوطه و متولیان چنین سایت‌هایی که قیمت‌ها حذف و اصطلاح "توافقی" نوشته شود.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر احیاناً نرخ ارز کاهش یابد قیمت مسکن کاهش می‌یابد، گفت: فعلا نمی‌توان با قاطعیت در مورد رشد و یا کاهش قیمت مسکن اظهار نظر کرد. فعلاً برای پیش بینی بازار مسکن زمان مناسبی نیست.

مرادی با بیان اینکه فصل جابجایی در شهر کرمانشاه از اوایل خرداد شروع می‌شود، تصریح کرد: شهر کرمانشاه همچون استان‌هایی مثل تهران، مشهد، اصفهان و... نیست که در همه فصول سال جابجایی داشته باشد.

وی در خصوص پیش فروش مسکن ملی خاطرنشان کرد: قانون پیش فروش ساختمان و آئین نامه اجرایی طرح اقدام ملی مسکن مشخص کرده تمامی امور مربوط به این دو طرح (اقدام ملی و نهضت ملی مسکن) باید مطابق با دستورالعمل و نمونه قرارداد‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی باشد، از این رو خرید و فروش‌های امتیاز این طرح‌ها توسط مشاوران املاک غیرقانونی و اقدامی مجرمانه است، به همین منظور از شهروندان درخواست دارم فریب مشاوران املاک سودجو را نخورند .

برچسب ها: مسکن مهر ، قیمت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.