۴۶۵ پروژه در دست اجرای نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان قرار دارد

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶۵ پروژه با ۱۸۸۳ کلاس درس در دست اجرای این اداره کل در سیستان و بلوچستان قرار دارد.

 میثم لک‌زایی  اظهار کرد: در حوزه تامین فضا‌های آموزشی، هم افزایی خوبی انجام شده و دولت نیز توجه ویژه داشته به طوریکه تخصیص ۱۰۰ درصدی منابع را در سال قبل داشتیم، مجموعه خیرین هم در تامین فضا‌های آموزشی و امکانات پای کار هستند.

وی بیان کرد: در زمینه توزیع منابع بر اساس سند توسعه تدوین شده اولویت با شهرستان‌هایی است که در بحث فضا سرانه آموزشی کمتری دارند یا تراکم دانش آموزی بالاتری دارند.

لک‌زایی گفت: برای هر شهرستان ضریب محرمیت تعریف شده است و هر شهرستانی که آمار دانش آموزی بالاتری دارد در توزیع منابع عدد بیشتری می‌گیرد.

وی ادامه داد: در شهرستان‌هایی که فضای آموزشی کمتری دارند پروژه‌های تحویلی نوسازی مدارس بیشتر بوده است و آن شهرستان‌ها به میانگین سرانه استان نزدیک شده‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان اضافه کرد: شهرستان‌هایی داریم که در تامین زمین دچار محدودیت هستند و مجبور بودیم فضای آموزشی را در این مناطق دو طبقه احداث کنیم.

این مسئول افزود: در شهرستان زاهدان نیز به سبب همین محدودیت زمین، تعداد مدارس یک طبقه کمتر است، زاهدان را به ۱۲ محله تقسیم کردیم و بالای ۹۰ درصد پروژه‌های نوسازی مدارس در حاشیه شهر است.

وی با بیان اینکه حذف مدارس کانکسی سطح استان در دستور کار است، گفت: هر جایی که ۱۰ تا ۱۲ دانش آموز داشته باشیم کلاس درس می‌سازیم.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان بیان کرد: در هیچ نقطه‌ای نیست که بدون دانش آموز باشد و ما مدرسه ساخته باشیم و هیچکدام از پروژه‌هایی که نوسازی مدارس احداث کرده و تحویل داده بلااستفاده نمانده است.

وی با بیان اینکه هرکجا تراکم و افزایش دانش آموز باشد نسبت به احداث مدرسه اقدام می‌کنیم، گفت: آموزش و پرورش به عنوان بهره‌بردار هر جایی که در روند ساخت و ساز پیشنهاد و نظری داشته بررسی و به پیشنهادات تایید شده آن جامع عمل پوشانده شده است.

لک‌زائی گفت: حدود ۳۰۰ توپی کلاس در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان ساخته شده و همه در روستا‌هایی اجرا شدهکه خانه‌های مردم کپری است.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان افزود: برای احداث مدارس در نقاط مختلف، اولویت بندی انجام دادیم و بر اساس اولویت‌ها در مناطق و شهرستان‌ها ورود می‌کنیم به گونه‌ای که در زاهدان در حاشیه شهر حدود ۲۰ پروژه احداث کردیم.

این مسئول اضافه کرد: ساخت و ساز فضای آموزشی وظیفه ذاتی این اداره کل است بطوریکه در سال اخیر علاوه بر جذب صددرصدی اعتبارات تخصیص یافته، هزینه کرد بهینه آن با درنظر گرفتن نیاز‌های به روز هر منطقه در استان به ویژه با رویکرد مدارس هنرستانی و افزایش مهارتی دانش آموزان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش آمار دانش آموزی در سال تحصـــیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به تعداد ۷۶۴۴۷۵ نفر نسبت به سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با ۷۵۰۷۱۵ نفر و حدود ۲ % رشد، سرانه آموزشی استان به ۳/۸۱ مترمربع افزایش یافته است.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مجموع ۴۶۵ پروژه با ۱۸۸۳ کلاس درس در دست اجرای این اداره کل در سیستان و بلوچستان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار