نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

طراحان پوشاک ایرانی و اسلامی مورد حمایت قرار گیرند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر حمایت از تولید کنندگان و طراحان پوشاک ایرانی و اسلامی، گفت: توسعه و ترویج پوشش و پوشاک ایرانی و اسلامی باید در سطح جامعه فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در آیین افتتاح نمایشگاه پوشاک ایرانی و اسلامی، اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید با شرایط خاص انجام شود، داشتن زبان خوش یکی از شرایط امر به معروف و نهی منکر است.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی امروز از مقوله پوشش به عنوان یک حربه علیه ارزش‌های دینی و اسلامی استفاده و سعی می‌کنند با ترویج نوع پوشش خاص، کشور را با خطر فرهنگی روبه رو کنند.

وی با تاکید بر حمایت و تولید لباس و پوشش بومی و استمرار و فرهنگ سازی در زمینه این نوع پوشش، گفت: پوشش بومی در استان نمادی از اصالت ریشه‌دار مردمان این دیار است، در این خصوص الگوی سازی ها، باید مانند لباس اسلامی و پوشش اسلامی بوده و متناسب با شرایط تنوع لباس در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی سال هاست تمام توان و تلاش خود را در راستای ضربه زدن به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به ویژه در نوع پوشش به کار بسته اند، گفت: آخرین حربه دشمن برای مقابله با دین زدایی در جامعه تحت تاثیر قرار دادن مقوله حجاب و عفاف است که این موضوع را در تبلیغات مسموم خود به شکل گسترده‌ای برنامه ریزی کرده اند.

وی با تاکید بر برنامه ریزی صحیح مسئولان مربوطه در حوزه حمایت از تولید پوشاک ایرانی و اسلامی، بیان کرد: اگر این مهم به شکل صحیح وارد جامعه شود، به طور قطع بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه عفاف و حجاب حل خواهد شد.

وی همچنین ارائه تسهیلات و حمایت از طراحان لباس ایرانی و اسلامی را یکی دیگر از راهکار‌های مهم در راستای تولید با تنوع بیشتر لباس‌های اسلامی و در نهایت رعایت هر چه بیشتر پوشش اصیل ایرانی و اسلامی در جامعه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: باید این فرهنگ در جامعه گسترش داده و پوشش و پوشاک ایرانی اسلامی در جامعه مدیریت و ترویج داده شود و قبل از هرکاری نیاز به کار فرهنگی و اطلاع رسانی مناسب است.

وی تنوع مد و لباس متناسب با ذائقه مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: خیرین به این عرصه ورود کنند و در کنار آن فروشندگان نیز با ارائه تخفیف باعث رغبت بیشتر مردم و بویژه نسل جوان از محصولات تولیدی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.