توزیع بیش‌ از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع پنج هزار و ۴۹۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب در حوزه عمرانی در شورا و کمیته‌های برنامه‌ریزی این استان پارسال توزیع شد که چهار هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان آن به میزان ۷۶ درصد تخصیص یافته است.

  مهرداد عرب اول در سمینار فرمانداران سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بیشترین میزان اعتبارات عمرانی استان در سال گذشته به فصل حمل و نقل اختصاص پیدا کرد.

وی بیان کرد: از مجموع اعتبارات جدول ۱۰ بند ج (استانها)، سهم مصوب سیستان و بلوچستان چهار هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان بود که در مجموع سه هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: به این ترتیب ۷۴ درصد اعتبارات جدول استان‌ها به این استان تخصیص یافت، در حالیکه این رقم در سال ۱۴۰۰ فقط ۴۸ درصد بود، بخش اعظم این اعتبار به منظور اجرای پروژه‌ها به صورت نقدی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ارقام دیگری به میزان ۸۰۴ میلیارد تومان نیز از ردیف‌های متفرقه در شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان توزیع شد که بخشی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور، ماده ۱۷ مدیریت بحران و سواحل مکران بود که ۶۹۵ میلیارد تومان آن (۸۶ درصد) تخصیص پیدا کرد.

عرب اول افزود: حسب خروجی مطالعات آمایش و نیاز سیستان و بلوچستان و همه شهرستان‌ها بالاترین حجم اعتبار به میزان یک‌هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان مربوط به فصل حمل و نقل بود که یک‌هزار و ۳۶ میلیارد تومان آن (۷۷ درصد) تخصیص پیدا کرد.

به گفته وی، ۷۳۸ میلیارد تومان نیز به فصل عمران شهری و روستایی اختصاص یافت که ۴۹۲ میلیارد تومان آن (۶۷) درصد تخصیص پیدا کرد و فصل آب در جایگاه سوم اعتباری قرار گرفت که نشان می‌دهد نگاه در استان به سه بخش مهم آب، حمل و نقل و عمران شهری و روستایی بوده و بالاترین حجم اعتبار به این بخش‌ها اختصاص یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: انتظار می‌رود فرمانداران اجازه ندهند که پروژه‌ای در شهرستان‌ها به بهانه کمبود یا نبود اعتبار معطل بماند، مگر اینکه دلیل حقوقی داشته باشد چراکه درصد تخصیص نقدی ابلاغی به استان در سال ۱۴۰۰ فقط ۳۰ درصد بوده در حالیکه در سال ۱۴۰۱ به ۶۹ درصد رسیده، بنابراین اگر پروژه‌ای تعطیل باشد قابل پیگیری و رصد است.

ام ویژه ای دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار