استاندار خبر داد؛

وجود وحدت رویه در برخورد با بی حجابی در گیلان

استاندار گیلان در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب گفت: وحدت رویه مناسبی در خصوص برخورد با بی حجابی در این استان وجود دارد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۲۰ فروردین ماه) در جلسه تصویری قرارگاه عفاف و حجاب کشور با حضور وزیر کشور گفت: بعد از ابلاغ بیانیه ۱۷ ماده‌ای به استانداری‌ها، جلسه‌ای در این استان در قالب کارگروه و قرارگاه عفاف و حجاب و جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های متولی و نهاد‌های مردمی و رئیس مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

او به اهتمام و وحدت میان دستگاه‌های اجرایی و آحاد مختلف مردم در خصوص برخورد با هنجارشکنان در گیلان اشاره کرد و افزود: این استان دیار ۸ هزار شهید و مردمانی دیندار، با فرهنگ غنی و منادی عفت و ارزش‌های دینی و اسلامی است، از این رو وحدت رویه مناسبی میان دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های امنیتی و انتظامی و همچنین مردم در خصوص برخورد با بی حجابی در گیلان وجود دارد.

استاندار با تأکید بر لزوم توجه به ساماندهی مناسب سواحل در استان‌های شمالی در فصول مختلف سال و به ویژه در فصل بهار و تابستان با عنایت به مباحث فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: هفته گذشته جلسه‌ای در خصوص ساماندهی سواحل میان استانداران استان‌های شمالی در مازندران برگزار شد لذا باید با توجه در پیش بودن فصل تابستان اقداماتی عاجل در حوزه عفاف و حجاب در استان‌های شمالی اتخاذ شود.

عباسی سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و نهاد‌های امنیتی را بازوی دولت برای کاهش ناهنجاری در کشور به ویژه استان‌های شمالی خواند و به حضور ۱۲ میلیون گردشگر نوروزی در گیلان اشاره کرد و گفت: به یقین در تابستان امسال شاهد افزایش این میزان مسافر خواهیم بود و ضرورت توجه به عفاف و حجاب نیز بیشتر می‌شود، به همین سبب لازم است همه دستگاه‌های متولی، با هم افزایی نسبت به اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند.

او تصریح کرد: برخلاف نظر و عقیده شوم دشمنان، در نقاط پرتردد مردم شریف گیلان محافل ارزشی و دینی همچون انس با قرآن و سفره‌های پربرکت ماه مبارک رمضان و برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود که باید تداوم یابد.

استاندار گیلان اجرای برنامه‌های فرهنگی حول محور عفاف و حجاب در کاهش هنجارشکنی‌ها را مهم برشمرد و گفت: در راستای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و کاهش مخاطرات ناشی از ناهنجاری ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب و تأثیرگذار باید مورد توجه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.