سیرک اپوزیسیون به روایت اپوزیسیون

بررسی کنش‌های عناصر اصلی برانداز نشان می‌دهد آن‌ها امیدی به احیای شرایط پاییز ۱۴۰۱ ندارند.

از آغاز پروژه آشوب در ایران چیزی که در هویت این پروژه بیش از هر چیزی نمایان بود بی‌سری و بی‌هویتی آن بود. بی‌هویتی‌ای که باعث می‌شد هر بار یک گروه از براندازان با آشوب‌های شکل‌گرفته برای خود برند‌سازی کرده و به اسم لیدر آشوب کاسبی به راه بیندازد. نکته جالب توجه درباره این رویکرد کاسبکارانه براندازان این بود که دولت‌های غربی نیز با هدف فشار هرچه بیشتر بر ایران همه آن‌ها را به‌عنوان لیدر براندازی به رسمیت شناخته بودند.


بیشتربخوانید


رفته‌رفته با کاسته شدن از شدت آشوب‌ها این ضعف در جبهه براندازان بیش از بیش خود را نمایان کرد. تا حدی که آن‌ها در رقابت با یکدیگر برای کاسبی بیشتر به جان هم افتادند. این جنگ قدرت حتی به تجمعات که در خارج از کشور برگزار می‌شد نیز بروز کرد تا خیابان تبدیل شود به بستر یقه به یقه شدن گروه‌های منافقین، تجزیه‌طلب و سلطنت‌طلب با یکدیگر. برای اینکه این ضعف پوشانده شود برخی از چهره‌های مشهور براندازان که شأنیتی بیشتر از سلبریتی تلویزیونی نیز نداشتند مامور شدند تا در یک مانور رسانه‌ای کنار یک دیگر نشسته و شعار همبستگی سر بدهند. شعاری که در همان ابتدای امر ماهیتش زیر سوال رفت. اپوزیسیون برای اینکه وجهه منفی منافقین باعث تخریب چهره‌شان نشود تصمیم گرفتند با مریم رجوی مرزبندی کنند حال آنکه حامد اسماعیلیون به‌عنوان چهره حامی منافقین در این جمع حضور داشت. او حتی ظاهر قضیه را نیز نتوانست حفظ کند و خیلی زود اعلام کرد که در آینده برای خانواده منافقین دادخواهی خواهد کرد. براندازان معامله‌ای که با مریم رجوی کردند را البته با عبدالله مهتدی سرکرده گروهک تجزیه‌طلب کومله تکرار نکردند و به او نیز یک کرسی در کنار خود دادند تا نشان دهند در دعوای قدرت حاضرند هر چیزی را هزینه کنند ولو اگر آن تمامیت ارضی ایران باشد. حال، اما همین ظاهر همبستگی نیز از بین رفته و چهره‌ها مختلف اپوزیسیون نیز خود به شکست نمایش همبستگی معترف شده‌اند.

در همین راستا کیوا عباسی، مدیر شبکه منوتو در توییتی کنایه‌آمیز نوشته است: «ای کاش از اول وارد این سیرک سیاسی نمیشدن، چون همه چیزش از اول نادرست بود. عده‌ای تقریبا ناشناخته که می‌خواستن از دیگران به نفع اهداف خودشون سوءاستفاده کنن. سیرک زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به بن‌بست رسید و چیزی به تعطیلیش نمونده.» سیرک تعبیری است که رئیس شبکه ضدایرانی منوتو در اعتراف خود به شکست برای جمع امضا‌کننده منشور همبستگی استفاده کرده است و چه توصیف بجایی است کلمه سیرک برای جمعی که یک شبه از قامت روپایی زدن و شکلک‌درآر و هنرپیشه برهنگی بیرون خزیده و می‌خواهند ادای تئوریسین‌ها را دربیاورند و به منادی مرگ وطن تبدیل شوند. 

 سیرک؛ عنوان زیبنده جمع گسسته اپوزیسیون

شاید برخی نسبت دادن عنوان سیرک به امضا‌کنندگان پیمان گسستگی را صرفا یک کنایه توهین‌آمیز برداشت کنند، اما زمانی که سابقه رفتاری این چهره‌ها یک به یک مورد توجه قرار گیرد متوجه می‌شویم که چنین تعبیری خیلی هم دور از واقعیت نیست. گلشیفته فراهانی برای کسب میزان هرچه بیشتر شهرت حاضر شده است تصویر برهنه خود را به پرده سینما هدیه کند، نازنین بنیادی عضو پیشین فرقه بحث‌برانگیز ساینتولوژی است که مامور شد تا در دنیای واقعی نقش معشوقه تام کروز چهره تبلیغاتی و پرنفوذ این جریان سری را بازی کند، هنگامی که دیوید میسکویج رهبر فرقه ساینتولوژی به میهمانی آن‌ها رفت وی بیمار بود و به حضور میسکویج توجهی نشان نداد. این کار موجب خشم میسکویج شد و روز پس از آن کروز با مشت بر میز کوبیده و بنیادی را متهم به توهین به رهبر کلیسا کرد. تام کروز در واکنش به این اقدام بنیادی اورا ناچار می‌کند تا دستشویی‌ها را با مسواک تمیز کند، حامد اسماعیلیون که در نقش مدافع خانواده جان‌باختگان هواپیمایی اوکراینی ایفای نقش می‌کند و انجمنی را نیز برای همین امر تشکیل داده با نقش بازی کردن و فریب دادن این خانواده‌ها از هویت آن‌ها برای بازی سیاسی و کاسبی خود سوءاستفاده کرده است.

عبدالله مهتدی که در قامت یک تجزیه‌طلب دیکتاتور دستش به خون مردم ایران آلوده است اکنون تصمیم گرفته خود را به‌عنوان منادی آزادی همه مردم معرفی کند، مسیح علی‌نژاد که در زندگی شخصی‌اش دچار مشکل بوده و با ترک خانواده از کشور گریخته اکنون وعده زندگی خوب را به دیگران می‌دهد، علی کریمی که مهارت خوبی در فوتبال و دریبل‌زنی داشته به‌یکباره تصمیم گرفته تمام سابقه و محبوبیت خود را دریبل بزند تا جایی که تیم ملی را که خود نیز زمانی عضو آن بوده مورد هجمه قرار می‌دهد بلکه بتواند از شکست تیم و ناراحتی ملت به نفع کاسبی براندازی کلاه بدوزد. دست آخر نیز باید شخصیت خود رضا پهلوی را مورد توجه قرار داد. فردی که کمپین‌ها برای دادن وکالت به او به راه افتاده تا چند وقت پیش درحال رویای سان دیدن از ارتش بود و مهارت خوبی هم در کله معلق زدن کسب کرده بود. او با چنین مهارتی به‌یکباره تصمیم گرفت شانس خود را در قامت رهبر اپوزیسیون نیز امتحان کند. بی‌سوادی و نداشته عقبه تئوریک، اما مهم‌ترین نقدی بود که به وی وارد می‌شد. او ا برای پاسخ دادن به این انتقاد روش‌هایی همچون ساخت ویدئو تبلیغاتی را نیز در پی گرفت، اما به قدر یک ویدئو ضبط نیز نتوانست نمایش بازی کند. در ویدئویی که رضا پهلوی در آن از سختی مصاحبه کردن می‌گوید تا خود را فردی دانا جلوه دهد به‌یکباره مانیتور کامپیوتر در کادر دوربین قرار گرفته و همه‌چیز را بر باد می‌دهد. مانیتوری که نشان می‌دهد ربع‌پهلوی سخت مشغول کلنجار رفتن با یک بازی کامپیوتری است تا نشان دهد به جای عقبه تئوریک این تصورات کودکانه پهلوی کوچک است که باعث شده او در خواب پنبه‌دانه‌ای سلطنت فرو برود. 

 آنچه اپوزیسیون را به سمت انفعال هل داد 

اتفاقاتی که در چند وقت اخیر در کشور رخ داد به‌وضوح نشان می‌داد که اپوزیسیون برای ایجاد جنجال دو دستور‌کار اصلی را در پیش گرفته است؛ اولا جو‌سازی رسانه‌ای در‌مورد نواقص و ایرادات داخلی و ثانیا اقدامات میدانی برای ایجاد آشوب و ماهیگیری رسانه‌ای از آب گل‌آلود شده خیابان. کشته‌سازی‌ها و اعتصابات نمایشی را می‌توان بخشی از سناریوی دوم توصیف کرد. برای اجرای این دو سناریوی تقسیم‌کار بین گروه‌های اپوزیسیون به این صورت بود که فعالیت‌های میدانی را گروهک‌های تجزیه‌طلب و وابستگان به منافقین اجرایی کنند و پوشش رسانه‌ای نیز بر دوش سلبریتی‌هایی همچون علی کریمی، نازنین بنیادی، حمید فرخ‌نژاد و گلشیفته فراهانی بیفتد. پشتیبانی اطلاعاتی، مالی و لجستیکی این غائله را نیز جبهه عبری، عربی و غربی بر‌عهده گرفته بود. ایران برای به شکست کشاندن این سناریو راهبرد تقابلی‌اش را بر مبنای مهار عناصر عملیاتی داخلی و قطع پشتیبانی خارجی قرار داد.

درهمین‌راستا برخورد قاطعی با عاملان آشوب در داخل کشور صورت گرفت و به حامیان خارجی نیز هشدار‌های لازم داده شد. امضای توافق با عربستان‌سعودی و مذاکره با دولت‌های غربی تا حد زیادی مسیر حمایتی اپوزیسیون را مسدود کرده و آن‌ها را به ناچار به دامن رژیم‌صهیونیستی انداخت. مصاحبه شبکه ایران اینترنشنال با بنیامین نتانیاهو را می‌توان واکنشی انفعالی در مقابل راهبرد سیاست‌خارجی ایران برشمرد. واکنشی که خیلی زود با درگیر شدن رژیم‌صهیونیستی با بحران داخلی به شکست انجامید. بنیامین نتانیاهو که بنا داشت خیابان‌های ایران را به عرصه آشوب بدل کند در دامی گرفتار شد که برای تهران آن را پهن کرده بود. رژیم‌صهیونیستی برای منحرف کردن افکارعمومی از بحران داخلی به‌وجود‌آمده راهبرد تکراری جنگ با فلسطین را در دستور‌کار قرار داد. این راهبرد نه‌تن‌ها در منحرف کردن فضای افکار‌عمومی شهرک‌نشینان ناکام ماند، بلکه ناتوانی رژیم‌صهیونیستی در راهبرد نظامی را نیز بیش از پیش نمایان کرد. 

بررسی روند اتفاقات رخ داده باعث می‌شود تا چرایی انفعال اپوزیسیون راحت‌تر قابل پاسخگویی باشد. پاسخ توانایی ایران در کنترل اوضاع داخلی است. توانایی‌ای که حامیان پشت‌پرده آشوب را با دیوار واقعیت مواجه کرده و سلبریتی‌های کاسب را بی‌پشتوانه گذاشته است. آنچه باعث می‌شود قدرت موج آشوب‌افکنی روز‌به‌روز با شدت بیشتری به صفر نزدیک شود این است که تهران بتواند قدرت خود بر مدیریت بحران‌های داخلی را روز‌به‌روز افزایش داده و زخم‌های بازی که مگسان گرد شیرینی را به طمع می‌اندازد، ترمیم کند.

 افول موج کنش رسانه‌ای سلبریتی‌های کاسب

در روز‌های ابتدایی آشوب، غالب شدن فضای احساسی و کنجکاوی جامعه نسبت به اتفاقات رخ‌داده باعث شد تا فضای شبکه‌های اجتماعی از فضای اخبار التهابات اشباع شود. جریان برانداز نیز با سوءاستفاده از موج به‌وجود‌آمده با انتشار اخبار تنش‌زا و غالبا جعلی بر آتش ایجاد‌شده می‌دمید تا از فرصت ایجاد‌شده حداکثر بهره را برای دیده شدن برده باشد. زیاده‌روی اپوزیسیون در مسیر جوسازی و برملا شدن پشت پرده‌های ماجرا به مرور اندک اقبال اجتماعی نسبت به سلبریتی‌های آشوب را نیز از بین برد تا جایی که اگر اکنون به کامنت‌های صفحات چهره‌هایی همچون علی کریمی، گلشیفته فراهانی، مهدی رستم‌پور و... مراجعه کنید با انبوهی از انتقاداتی مواجه خواهید شد که کاربران خطاب به رویکرد‌های متناقض این چهره‌ها مطرح کرده و آن‌ها را به باد استهزا گرفته‌اند. چنین مواجهه‌ای با اظهارات غیرمنطقی و کاسب‌کارانه اپوزیسیون باعث شده این چهره‌ها که تا حد زیادی قدرت اثرگذاری خود را از دست رفته می‌بینند از انتشار فراخوان‌های شکست‌خورده اجتناب ورزیده و به نسبت روز‌های ابتدای آشوب نیز کنش رسانه‌ای و رادیکال خود را کاهش دهند. این کاهش به حدی بوده که امروز گردانندگان رسانه‌ای التهابات همچون مدیر شبکه لندن‌نشین منوتو نیز زبان به اعتراف گشوده و سیرک به راه افتاده توسط امضاکنندگان منشور همبستگی را شکست‌خورده توصیف کنند.

 تناقضاتی که تمام‌بشو هم نیست! 

شبکه سعودی اینترنشنال اخیرا با یک خانمی که ادعا شده کارشناس مسائل سیاسی است گفت‌وگویی داشته که طی این گفتگو، خانم کارشناس یک جمله را محور بقیه صحبتش قرار می‌دهد و آن اینکه «چپ و راست، بالا و پایین اپوزیسیون به قدری دور از واقعیت هستند که برای مردم داخل ایران علامت سوال ایجاد کرده‌اند که هنوز بر کرسی ننشسته جنگ قدرت راه انداخته‌اند.» این لفظ جنگ قدرت که اتفاقا بهانه گزارش امروز ما را هم شکل داده و توییت کیوان عباسی، مدیر شبکه منوتو (بالاتر به آن اشاره کردیم) هم تاییدکننده آن است دقیقا به اتفاقاتی اشاره می‌کند که قبل و بعد از انتشار چیزی تحت عنوان «منشور همبستگی (!)» از سوی براندازان رخ داد. اتفاقاتی که براندازان را بیش از قبل به جان هم انداخت و سمپات‌های شازده پهلوی را هم به جان منتقدان این منشور. اتفاقات و تنش‌هایی که محور عموم‌شان تناقضاتی بود که اظهارات و رفتار‌های پرتناقض براندازان بود. مثلا یکی از روشن‌ترین نمونه‌های مورد اختلاف بین براندازان اظهارات و رویکرد حامد اسماعیلیون درمقابل رضا پهلوی و برعکس بود. چالشی که درنهایت به آنفالو شدن صفحه اسماعیلیون از سوی دختران شازده ختم شد! بالاخره مبارزه اقسام مختلفی دارد و فرزندان رضا پهلوی هم تصمیم گرفتند این‌طور مبارزه کنند. اسماعیلیون که ارتباط نزدیکش با اروین کاتلر، وزیر پیشین وزارت دادگستری کانادا و از وکلای نزدیک به منافقین که درنتیجه تلاش‌های او و دوستانش این گروهک تروریستی درنهایت از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا خارج شد، ثابت‌شده است، سعی می‌کرد ارتباط خود با منافقین را پنهان نگه دارد، اما درنهایت در جریان یکی از جلسات ائتلاف لیدر‌های خودخوانده براندازی صراحتا از منافقین و آن دسته از مجرمانی که در سال‌های دفاع مقدس در ایران محاکمه و اعدام شده‌اند دفاع کرد و دادخواهی برای آن‌ها را هم ضروری عنوان کرد! آش دفاع اسماعیلیون از منافقین به قدری شور شده بود که دیگر جریانات برانداز که عموما سلطنت‌طلبان را شامل می‌شدند نوک پیکان حملات‌شان را به سمت اسماعیلیون گرفتند و در تمام شبکه‌های اجتماعی او را نواختند. البته این تناقضات فقط مختص اسماعیلیون نبود و دیگر اعضای ائتلاف هم دائم از خود کنش‌هایی بروز می‌دادند که بخش دیگری از براندازان را خشمگین می‌کرد و باعث می‌شد سمپات‌های هریک در فضای مجازی و حقیقی به جان هم بیفتند.

 فراخوان‌های متعدد تجمع و اعتصاب هم راه به جایی نبرد 

یکی‌دیگر از مواردی که اپوزیسیون ترحم‌برانگیز ویرانی‌طلب را در وضعیت به‌هم‌ریخته فعلی قرار داده و لیدر‌ها را به جان یکدیگر انداخته، آثار و تبعات «نه»‌ی بزرگی‌ست که مردم ایران به آن‌ها گفتند. در این خصوص فقط هم مردم داخل کشور نبودند که دست رد به سینه این جریانات زدند، بلکه آمار تجمع‌های براندازان در پایتخت‌های خارجی نشان داد ایرانیان مهاجرت‌کرده مقیم خارج از کشور هم آن‌طور که اپوزیسیون انتظار داشت از فراخوان‌های آنان استقبال نکرده‌اند؛ فراخوان‌هایی که اوایل پاییز ۱۴۰۱ سه‌روزه اعلام می‌شد تا اگر در روز اول و دوم خبری از تجمع یا آشوبی نشود، حداقل درباره روز سوم فراخوان همچنان به شلوغ شدن خیابان‌ها و جلب رضایت حامیان مالی خود امیدوار باشند که البته درنهایت بازهم خبری نمی‌شد و آن‌ها را مجبور می‌کرد به فکر تاریخ جدیدی برای فراخوان بعدی بیفتند و این تاریخ جدید را به شکلی تعیین کنند که با مناسبتی همزمان باشد و بشود به بهانه‌ای مردم را به خیابان کشاند. مثلا ۱۶ آذر را زمان مناسبی دیدند که دانشجویان عموما درگیر برگزاری جشن روز دانشجو در دانشگاه‌هایشان هستند و می‌شود جمع آن‌ها را در کف دانشگاه دور هم جمع کرد و ویدئویی کوتاه از آن ضبط کرد و ثابت کرد التهابات همچنان ادامه‌دار است. این درحالی بود که اصلا فلسفه اسم‌گذاری روز دانشجو در ایران دقیقا ماهیت ضداستبدادی و ضدآمریکایی دارد.

فراخوان‌ها همین‌طور بدون اقبال مردم داخل ایران ادامه پیدا کرد و به شب عید و چهارشنبه‌سوری رسید. آخرین فراخوان به قول خودشان سراسری هم در شب چهارشنبه‌سوری بود که ایرانی‌ها ده‌ها سال است به بهانه جشن گرفتن و دید و بازدید دورهم جمع می‌شوند. البته براندازان غیر از فراخوان‌های تجمعی که هر چند‌وقت یک‌بار مجبور می‌شدند آن را تمدید کنند تا شاید چند نفری هم که شده دور هم جمع شوند و خیابانی را ببندند و ویدئویی چند ثانیه‌ای برای آن‌ها بفرستند، فراخوان‌های گسترده‌ای هم برای تشویق مردم و اصناف به اعتصاب‌های اصطلاحا سراسری (!) صادر کردند. اما اتفاقی که در واقعیت رخ داد دقیقا خلاف آن‌چیزی بود که براندازان برایش رویابافی می‌کردند. نه در آن فراخوان‌های سه روزه تجمع قابل ملاحظه‌ای در شهر‌های ایران شکل می‌گرفت و نه در فراخوان‌های اعتصابات سراسری کسبه توجهی به خواسته براندازان کردند. مساله‌ای که به قدری برای اپوزیسیون سهمگین بود که آن‌ها را درگیر اختلالاتی مثل اسکیزوفرنی کرد. 

محتوای سخنرانی گلشیفته فراهانی در افتتاحیه جشنواره برلین یکی از نمونه‌های روشن این اسکیزوفرنی یا توهمی ا‌ست که جریانات ترحم‌برانگیز برانداز با آن درگیر شده‌اند. فراهانی به‌عنوان یکی از داوران این جشنواره، در روز‌های پایانی بهمن سال قبل چند دقیقه فرصت پیدا کرد تا سعی کند با تنفس مصنوعی هم که شده، ناآرامی‌های داخلی ایران را زنده نگه دارد، اما این چند دقیقه عکس آن چیزی عمل کرد که او می‌خواست. سخنرانی او بیشتر مایه تمسخر شد تا محرک التهابات در خیابان‌های ایران. گلشیفته فراهانی که از بخت بدش باید چند روز بعد از برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر‌های ایران درباره مردم همان شهر‌های ایران سخنرانی انقلابی و قرائی را تدارک می‌دید، ترجیح داد فضای صحبت‌هایش را با مطلعی به نقل از مولوی بیشتر انتزاعی و احساسی کند تا منطقی و مبتنی‌بر آمار و ارقام قابل صحت‌سنجی! از این جهت می‌گوییم «از بخت بدش» که راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران و بقیه شهر‌ها به قدری پررنگ برگزار شد که گویی براندازان در ۵ ماهه منتهی به ۲۲ بهمن هیچ تحرکی برای تشویق مردم به براندازی نداشته‌اند. جمعیت حاضر در راهپیمایی به قدری گسترده بود که لیدر‌های اپوزیسیون را با شوکی سنگین روبه‌رو کرده بود. البته این‌ها مانع سخنرانی گلشیفته فراهانی نشد، ولی او را مجبور کرد مثل آن‌هایی که با اختلال شیزوفرنی دست‌به‌گریبان هستند حاضران در سالن افتتاحیه جشنواره برلین را سوار بر ماشین زمان کرده و به جایی ببرد که دارد آن را در ذهن خود می‌سازد. فراهانی در روز‌هایی که داخل ایران دیگر خبری از ناآرامی‌های خیابانی نبود داشت تمام تلاش خود را می‌کرد تا حداقل برای افکار عمومی غیرایرانی هم که شده آن خیزش خیالی را همچنان زنده نشان دهد.

او ابتدای سخنرانی‌اش را با جمله‌ای به نقل از مولوی این‌طور شروع می‌کند: «باران است که گل را می‌رویاند نه تندر» بعد می‌گوید «آنچه از ایران دیدیم تندر بود، اما پس از آن دیگر دارد باران می‌بارد.» عباراتی که به نظر می‌رسید بیشتر مقدمه‌چینی برای قانع کردن خارجی‌های باشد که قرار است از او بپرسند «پس کو انقلابتان؟» فراهانی این‌طور ادامه می‌دهد: «شاید صدایش را نمی‌شنوید، شاید فکر می‌کنید فروکش کرده، اما حالا این انقلاب زیر پوست مردم رفته.» در حین این صحبت‌هایش هم اشاره می‌کند که نمی‌خواهد نام آن را اعتراضات بگذارد و آن را انقلاب می‌داند! لفظی که ناخودآگاه آدم را یاد دور افتخار زدن مسیح علی‌نژاد با نقل قول از رئیس‌جمهور فرانسه می‌اندازد که سراغ آن هم می‌رویم. گلشیفته فراهانی، اما در ادامه سخنرانی احساسی و انتزاعی‌اش، ۸۰۰ روزه شدن انقلاب آفریقا را نشانه‌ای بر زنده بودن التهابات داخلی ایران عنوان می‌کند و شاید می‌خواهد خود را قانع کند که دلیل پایین کشیده شدن کرکره ناآرامی‌ها از طرف مردم این بوده است، نه هیچ چیز دیگری. 

اما درباره مسیح علی‌نژاد و دیداری که با امانوئل مکرون در کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه داشت گفتیم و لفظی که علی‌نژاد تا مدت‌ها با آن دور افتخار می‌زد؛ انقلاب! البته نتیجه این دیدار که در ۲۰ آبان، یعنی حدود سه ماه پیش از سخنرانی احساسی گلشیفته فراهانی در افتتاحیه جشنواره فیلم برلین پشت در‌های بسته کاخ الیزه انجام شد هم آن چیزی نبود که براندازان درباره‌اش خیال‌پردازی می‌کردند. یعنی علی‌رغم مانور‌های پرشمار براندازان بر خروجی رسانه‌ای این جلسه که به نقل از علی‌نژاد دست به دست می‌شد و به نقل از راوی آن (خود علی‌نژاد)، مکرون به اتفاقات داخل ایران لقب «انقلاب» داده و طوری به آن ضریب داده می‌شد که گویی کار دیگر برای جمهوری اسلامی تمام است، این جزئیات گفت‌وگوی شکل گرفته میان رئیس‌جمهور فرانسه و چند چهره برانداز ایرانی بود که نشان می‌داد اپوزیسیون ترحم‌برانگیز حتی از سمت دولت‌های غربی هم چندان جدی گرفته نمی‌شود. پیشتر در روزنامه ۱ دی ۱۴۰۱ با عنوان «سر کار بودید» مفصلا به این مساله پرداختیم و از روایت لادن برومند از آن جلسه نوشتیم. جلسه‌ای که برومند چند روز بعد از آن به‌طور ناخواسته درجریان مناظره‌ای که در شبکه بی‌بی‌سی فارسی درحال برگزاری بود، افشا کرد مکرون در چه مقیاسی آب پاکی را روی دست آنان ریخته! مدیر بنیاد عبدالرحمان برومند که یکی از میهمانان ویژه جلسه ۲۰ آبان مکرون در کاخ الیزه بود در توضیح جلسه شان با رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «آقای مکرون خیلی مشخص گفت ما نه وظیفه داریم، نه اعتقاد داریم و نه مایلیم که نظام سیاسی شما را تغییر دهیم.» چیزی که بیش از هرچیز نشان می‌داد دولت فرانسه هم مثل بقیه دولت‌های غربی، براندازان را صرفا ابزاری برای امتیازگیری بیشتر از ایران پای میز مذاکرات می‌داند نه هیچ چیز دیگری.

منبع: روزنامه جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
لعنت بر منافقین وطن فروش خانم رجبی ارزش نداری تا ۱۵۰۰ سال اینده جای در ایران نخواهید داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
چقدر کارشناس داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
جالبه...خودتون رو مسلمون میدونید الانم مثلا روزه هستید
هر زباله ای از زباله دان دهان تان بیرون میاد
خدای نکرده روزه ی نداشته تون باطل نشه
مخالفید بگید مخالفم فحش دادن نداره
منم مخالفم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
اوف بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
نظراتو که میخونی
به جز توهین ، کلمات رکیک ، نسبت های ناروا و... چیزی نمیبینی
جالبه ادعای شیعه امام زمانی هم داریم
مثلا ماه رمضونه و روزه هم میگیریم

پناه بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
یک مشت بیچاره بدبخت خودفروخته آواره مزدور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
واقعا اسم سیرک به همه شان میاد
وجدانن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
توی روزهای ماه رمضان عکس اینها رو نشون ندید. حال آدم بهم می خوره. روحیه آدم خراب می شه
Iran (Islamic Republic of)
عرب زده شناس
۱۲:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
متاسفنه عرب زدگی جوری توی بعضی از مردم ایران رسوخ کرده که به متجاوزین خودشون حکومت رو دو دستی تقدیم کردن. امیدوارم یه روزی هیچ انسان عرب زده‌ای توی ایران نداشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
خوب همدیگه به گوه میکشید و سعی در بدکردن و کوچک کردن هم دارید،هر چند در واقع اکثر ملت با شما مخالف سرسخت و با اپوزیسیون بیشتر در حال نزدیک شدن هستتد،ولی به زبان اوردن حرفهای چندش آور از زبان نجست شما بیشتر ناشی از درد و عصبانیت شما و چرخیدن بیشتر ملت به سمت اپوزسیونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
منظورت کدام اپیسیزیونه
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم گودینی
۱۲:۲۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
اینان از تمساح هم نا جورتر هستند یه مشتی هرزه و دربدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
لاشخورهای کفتار
به جان همدیگر افتادند
بخاطر پست و مقام تخیلی و توهمی و
گرفتن پروژه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
فکر کنم همه چی حل شد مرغ ارزون شد گوشت ارزون خودرو ارزانتر از همیشه آب کافی برای منابغ طبیعی خلاصه همه چی گل و بلبل اصلا هم مشکلی نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
یک مشت خاک انداز
یک مشت زیر انداز
یک مشت برانداز .کاسب که کالایشون فروش وطن است و
دلار به جیب میزنند
عاقبت شون سرنوشت صدام .مبارک .وکل جاسوسان است و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
کثیف تر از مریم رجوی مادر هنوز نزایده
Iran (Islamic Republic of)
عمران
۰۱:۲۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
اون پسر شاه تنها خاصیتش اینه که پسر باباشه بابایی که استعمار گر و دزد منابع و ذخایر و اموال کشور به شکل دوستی بود مثل همون راه آهن معروف دزدیش . در ادامه از القاب معروف پسرش اینه که هاپی هست .سگ کوچولو مصی علینژاد . هاپی . هاپی ای که پشت علی نژاد قایم می شه . اصلا نمی دونه چی باید بگه . مصی علینژاد مثلاً ایرانی، که واقعا نیست و تو اصالت واقعی ایش اهل انگلیس زدن . خاله مهربون ایرانی ها . پیر زن وحشت زا با او مو هاش دل زن های ایرانی رو برده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
علی کریمی که کنارشون نیست بند خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
کلکسیونی از دماغ های ناجور به نام اوپوزیسیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
هر وقت مصی پولینژاد و مریم رجوی رو نگاه میکنم حالم بد میشه خیلی چندش و شیطان صفت هستند این منافقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
خدا نابود کند همه شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
خیلی علی کریمی رو بخاطر فوتبالش دوست داشتم . ولی از متنفر شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
فوتبالش رو هم دوست نداشتم.علی کریمی آشغال خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
خخخخخ
شنیدم کریمی شلوارش دوتا شده رفته خواستگاری میمون نژاد....!
درسته ؟؟؟
وااااااااااا
هاااااااااا
خخخخخخخ
چه بَد....!
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
سلام به مردم شریف جمهوری اسلامی ایران لعنت خدا به این وطن فروشهای خون خار
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۹:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
بین اینا و طرفدارانشان بیرون از محل جلساتشان چنان جنگ و کتک کاری و بزن و بزن هست که نگو . فقط رسانه های حامیشان کاملا چشم بستند و سانسور میکنند که انگار همه خوش و آروم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
همتون برید بدرک اواره های وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
خاله مریم که دست به دست میشده اون صورت میمون مسیح که ۴ تا بچه میگن سقط کرده بعد از حقوق زن‌میگن
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۸:۴۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
این جماعت پست و فرومایه ارزش عنوان سیرک را هم ندارند چقدر انسان باید در بدبختی و پستی فرو رود تا مشمول زشت ترین و ننگین ترین عناوین شود باید بخدا پناه برد از سرنوشت وطن فروشان آدمکش و بی همه چیز
Germany
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
این مریم رجوی احمق خودش رو چی فرض کرده این جسدش هم به ایران نمیرسه با اون تشکیلات جنایتکار و افکار احمقانه و پوسیده شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
دشمن از طریق شبکه های اجتماعی روی افکار مردم تاثیر منفی می گذارد و اسیب های زیادی را به مردم وارد می کند اینترنت ملی تنها راه نجات از دست دشمنان انقلاب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
حالا میگیم گرفتن مریم رجوی خائن و ربع پهلوی سخته بخاطر لایه های امنبتیشون.اما این اسماعیلیون اون کثافت علی کریمی و اون زنیکه جوجه تیعی فاسد العمرنحس علینزاد که سخت نیست بگیریدسون بیارید تحویل محاکم قصایی و مرومی بدید که ازشون زخم ها خوردن و عزیز از دست دادن از هر دو طرف قضیه اینها باعث شدند پس بکیریدشون بخدا اگر بخواین میتونید پس بخاطر خونهای ناحق ریخته بگیریدشون
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۳۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
سیرکشون.یه.دونه.راسو.کم.داشت.که.انم.شاهزاده.وارد.شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
خخخخخخخخ
احسنت تبارک الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
من معتقدم شیطان در وجود این افراد حلول کرده ظاهرش اسماعیلیون و علی کریمی و رضا چاهزاده و مسی شیطان نژاد و آن زن تروریست ابریشمچی رجوی است اما در واقع خود شیطان است که در شکل این افراد ظاهر شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
خانواده مهسا امینی از اینها هم بدترن.چون مرگ طبیعی دخترشان را به مسایل دیگری ربط دادن و فتنه گری کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
یکی این بابای مهسا امینی و یکی این ننه ی کیان پیر فلک پست تر ازشون نیست که دارن از مرگ بچه هاشون کاسبی میکنن اینا دیگه به کی و به چی رحم دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
ناراحت نباش ماه پشت ابر پنهان نمیماند انشاالله کسانیکه این طرح را برای براندازی کشیدن رسوا میشوند اینها که دلشان برای مهسا وغیر مهسا نمیسوزد آن دختر را قربانی کردند تا نقشه ای شومشان را پیاده کنند خدا جای حق نشسته خون هر دو طرف گردن آنهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
۱۶:۲۸ عالی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
بیچاره مادر مسیح پولینژاد.چقدر عذاب میکشه بخاطر داشته چنین بچه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
ربع پهلوی دماغ دراز به یکی نیاز داره که پوشکش رو عوض کنه.اونو چه به رهبری ایران.احمق های بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی از اصفهان نصف جهان
۱۵:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
با سلام از دولت و مجلس شریف تقاضا دارم بشدت تمام با بی حجابی برخورد جدی صورت بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
به شدت از شهاب حسینی و رامبد جوان و احسان علیخانی ناراحتم.بوی خیانت ازشون اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
مرگ بر براندازان.مرگ بر ربع پهلوی دماغ دراز.مرگ بر دولیتری های خائن و وطنفروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
رجوی قاتل و پهلوی ترسو می خوان بشن رهبرای ما ؟؟؟!!! یه عده واقعا از چیه اینا طرفداری می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
امیدوارم که امسال سال فلاکت و هلاکت این«ا پفیوز ا سیون ها» باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
یعنی اینا نمیدونند مردم اینا رو قبول ندارن؟ 5 تا دلقک صهیونیستی که فاز رهبری گرفتن خخخخخ مصی پولی نژاد و مریم رجوی رو باید انداخت داخل فاضلاب
Iran (Islamic Republic of)
یاحسین
۱۳:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
چهارآشغال مزدوروطن فروش کثیف
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
بی شرف های وطن فروش.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
بی شرف های وطن فروش.......
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
خدایا شکرت که دشمنان این خاک رو از کوته فکران هستند ولی شما با این تحلیل های آماری دارید راهنمایی شون می‌کنید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
این ۵ بیمار روحی وروانی ن هرکدوم چند بیماری همزمان و باهم دارند

اگه کسی رهرو اینا و تو ایران هس باید مورد بررسی کارشناسان علوم انسانی قرار بگیرند
یعنی رهروان شون وضع شون بدتر از این ۵ بیمار هس

نباید سهل انگاری شه

اخه کدوم ادم عاقل چ ایرانی چ غیر ایرانی از اینا پیروی میکنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
همین هایی که منفی میدن دارن پیروی میکنن. عقل که نباشه همینه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
این سیرک که صاحبش غربیها هستند هیچ راهی برای انحراف جوانها نداشتند وتنها را ه وآخرین راهشان فاحشه سالاری بوسیله بعضی هنر مندان بی ظرفیت وتازه بدوران رسیده که همین ملت آنها را به شُهرت وثروت رساندند امید داشتند که تمام شد حالا باید سماق بمکند
Germany
مجید
۱۲:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
سیرک خوبه والا ، جنگله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
برنامه بعدی این سیرک کی و کجا خواهد بود ؟ 44 سال بعد که همه جسد هایشان به خاک تبدیل شده و روحشان در جهنم یا مشغول معلق زدن و سان دیدن از لشکر توهمی خود هستند یا توالت های جهنم را با مسواک می شویند و یا با عشوه و تن عریان در حال تشویق به انقلاب می باشند و یا با داس ملک الموت بر منبر نشسته و در حالی که روسری آتشین خود را مرتب می کنند از صحنه آتش نفاق و رقص پیر دختران در گرمای جهنم زجر می بینند و برخی توپی زیر بغل دارند و زبانی دراز و آتشین به دنبال میکشد بعضی هم بی توجه به چاله های زیر پا سر به آسمان دارند و با کمندی فرسوده به دنبال هواپیما می گردند تا با آویختن به آن آسمان رؤیا هایشان بیابند ، و یکی هم با موهای سوخته و آتشین با جیغ و فریاد به دنبال مکرون می گردد بیچاره ها کلی در زمینه تخصص خود تمرین کرده اند و تاریخ فراخوان سیرک بعد را مشخص کرده اند و فضای جهنم را هم پر آشوب و جهنمی کرده اند اما دیگر به دنبال سطل زباله و ککتل ملوتوف نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
باز از این عکسا باید ببینیم..؟؟؟

چندتا میمون ...
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
به نظر من این تیتر تحریک امیزه
یعنی چه تشویق میکنید این کفار ومنافقین ومزدوران داخلی وخارجیشون رو اون فتنه رو دوبار ه زنده کنند
اصلا این تیترهای تحریک امیز رو وفتنه بیدار کن رو نزنی
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۱۱:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
مرگ بر هرچه وطن فروش است چه داخل ایران وچه خارج از ایران دورود بر شهیدان پایدار پرچم ایران عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
علی کریمی الاغ دم دراز تو دیگه چرا؟مثلا واسه خودت آدم شدی الاغ دم درآوردی؟
Iran (Islamic Republic of)
همسنگران
۱۱:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
وطن فروشهای خائن قصد شما فقط کسب دلار در عوض خیانت و وطن فروشی شاید خیلی ها فراموش کردن ولی ما هرگز نمی گذاریم خون بهترین انسانهای روی زمین یعنی همسنگران شهیدمان پایمال بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
۵ کله پوک...!
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
کلا کشورهای اروپایی و امریکایی
از اپوزیسیون کاسب .وسیله ای برای ضعیف کردن ایران و باجگیری و زورگیری بنفع خودشان از ایران
استفاده میکنند
کلا تمام این کشورها .مخالفین سیاسی تمام کشورها را در خود جا داده اند که
هر زمان بنفع خودشان از کشورها باجگیری کنند و بس
دلسوز هیچکس نیستند فقط منافع خودشان
اگر برایشان سودی نداشته باشد
همشون را سر به نیست میکنند و
به گردن کشور ها میاندازند
تا از این طریق کاسبی و باجگیری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
خداوندا کشور ما را از شر اشرار و دین ستیزان و ناسپاسان ایمن دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
اصولا در خارج کشور .پیدا کردن کار با درامد کافی مشکل است و بیشتر ایرانیان کارشون نگهبانی .نگه داری از بزرگ سالان و پتیزا delivery است .
به این خاطر مخالفین نظام .یک مشت کفتار لاشخور کاسب که اصلا عرق ملی ندارند و
میخواهند با خاطر مشکلات عدیده اروپا و امریکای شمالی
که با هاش مواجه ایند
از ایران زمین و ایرانیان انتقام بگیرند
Canada
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
این طیف سوسول اپوزیسیون خارج کشوری با دریافت هنگفت دلارهای امریکا دارای زندگی لوکس مرفه تفریح و گردش گری اقامت مجانی در هتل های گران قیمت وشب نشینی ها و پارتی های مجلل با دعوت خواننده ها ورقاص عربی خوش گذرانی میکنند و درفضا های مجازی به شعارودروغ پراکنی وتحریکات علیه ایران و نه بس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
خاك بر سرشون مخصوص ان فوتباليست وطن فروش ، حالا ان مسيح پولي نژاد رو كه همه ديگه ميشناسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
خدا حلقوم این وطن فروشان داخل و خارج نشین دواعش و فواحش و گروههای فشار و فاشیستی و آنارشیستی شون را سرطان دهد و بدترین ها برای خودشان و عزیزانشان انشالله رقم بخورد
می شود چند فاحشه خیابانی و شعبون بی مخ ها با رهبریت شاخزاده قمار باز زنباره بیسواد دزد و اسماعیلیون متوهم که از آبروی مارتین لوتر کینگ رو هم می خواست سواستفاده کنه
ویا پولی نژاد. عقده ای به گفته خودش زشتی
سیه چردگی لاغری موهای سیم ظرفشویی در مقابل خواهر زیبارو و سفید و ...که.ما مردم باید تاوان این کمپلکس روانی را با تحریم و جنگ بپردازیم
منافقین و ساواکی ها و سلطنت طلب ها و مهتدی و عبد الحمید هم که برای همگان خیانت جنایتشان و بیسوادی و وهابیت و ضد زن بودنشان کاملا محرز است،،، بتواند ایران عزیز ما را تکه تکه کنند
برای حفظ این خاک بهتر ین جوانان ما خونشان را کف دستشان گرفتن حتی عباس میرزا شجاعانه در مقابل روس جنگید ولی دوباره با خیانت انگلیس و درباریان پدرش تنها و گرسنه در سرمای روسیه جنگیدن خون دادن. ولی شکست خوردند
حال پهلوی دست نشانده انگلیس بدبخت ۴۸:ساعته کل کشور را به باد داد
قره سو دشت ناامید حق آبه هیرمند شط العرب و بحرین و .....همه رو از میشه خلیفه بخشید
بی شرف ها
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۱۱:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید دم شما گرم خوب گفتی واقعا کثافت هستند وانگلهای فراری ووووووو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
الهی خدا مسیح پولینژاد و علی کریمی لال و احسان کرمی بیسواد و برزو ارجمند و گلشیفته هرزه و حمیدفرخنژاد و بقیه الاغهای وطنفروش را لعنت کنه.این الاغهای گدا کاری میکنن مردم کشور به جون هم بیفتن تا از این راه درآمد کسب کنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد کریم زارع
۰۹:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
خدایا چقدر حال میده رضا پهلوی و مسیح علی‌نژاد با این نخود هر آش اسماعیلیون را عین جمشید شارمهد بیارن ایران خیلی حال میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
بیان ایران من در صف مقدم ایستادم تا سنگ بهشون بزنم.
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۰۸:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
چه کردیم که اقا علی کریمی به این سمت سوق داده شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
آقا چه جوری به این کلمه رسیدی فراری که جوونهای این مرز و بوم رو به برادر کشی تشویق میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
درست می فرمایید تندروی و بی ادبی برخی انقلابی نماهای سخنران باعث دفع اینها شد متاسفانه باید با این سخنران های بی قید و بند مبارزه می شد که نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
دستمون نمک نداشته و این آقو نمک نشناس هست
ما کاری نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
پول زیاد... توجه بیش از حد که ایشون ظرفیتش رو نداشت... پولی که از جیب ما مردم بیچاره خرج این فوتبال لعنتی و به دردنخور میشه...فوتبالی که در این چند سال اخیر هیچ نتیجه خوب و قابل افتخاری برامون نداشته... فقط پول روی پول یک تعداد افراد خاص گذاشته...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
داداش ، ما که کاریش نکردیم شما را نمی دانم
علی کریمی همان زمانی هم که در کوچه گل کوچک بازی می کرد و یا در تیم ملی بود خودش خیلی گیر داشت و آدم ناراحتی بود گویا کمبود و عقده هایی زیادی داشت
علی کریمی خود قد و یک دنده و همه چیز را برای خود و به نام خود می خواست یک شبه و مقام و شهرت مارادونا را و حالا می خواهد با مدرک سیکل به مقام رهبری کل بر عندازان برسد
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۳:۲۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
چه کردیم ؟؟!!!!!!!!!
اگر ما کاری کرده بودیم که باید تمام‌فوتبالیستها همان روش علی کریمی خائن را در پیش می‌گرفتند.
چه کردیم که معاویه مقابل امام علی شمشیر کشید ؟؟!!!
چه کردیم که طلحه و زبیر در جمل بر امام علی شمشیر کشیدند ؟؟!!!!
چه کردیم که ابن زیاد زنا زاده مقابل امام‌حسین قرار گرفت و آب بر او بست ؟؟!!!!
جناب کامیار ! فهم سیاسی تو مشکل دارد. اصلا فهم و درک تو مشکل دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
۸:۵۴ چه کردیم که شما اینقدر جاهل شدی که به علی کریمیِ خائن و وطنفروش میگی آاااقا علی کریمی!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
کامیار خدا به راه راست هدایتت کند. امیدوارم علی کریمی و علی دایی در آن دنیا مجازات سختی شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
ازمفت خوری وحرام خوری ودهانچاکی به اینجا رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
آقا کامیار علی کریمی مثل خیلی ها از اول آن طرفی بود فقط خداوند حکیم شرایطی بوجود آورد که اینها ماهیت خود را بروز دهند چهره واقعی شون برای مردم روشن شود.
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۷:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
به یه تن لش بها دادیم. این بزرگترین خبط و خطای ما بود
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی ایرانی
۲۱:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
کسی کاری نکرد خودش جنبه و شخصیت نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس درجواب کامیار
۱۵:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
منظورت ازآقا علی کریمی چیه؟یه یزدل فراری رو که بهش آقا نمیگن.مگه اینکه بهش بگی آقاموشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
از بچه منافق توقعی نیست.آقا برای این مزدور خیلی سنگینه.همون خودفروخته آواره مزدور بیشتر بهش میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
حیف آقا نیست که به این شغال نسبت بدهید. اینها وطنفروشان خائن لقب گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
مجید عبیری
۰۸:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
تا حالا دقت کردین مریم رجوی منافق که از ماجرای مرحوم مهسا امینی و در پی آن از بدحجابی و بی حجابی حمایت میکنه خودش و تمام زنان گروهک منافقین حجاب کامل دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
سیرک شغال ها کفتارها میمون ها خوک ها ۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
حیف میمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
بازم عکس مصی بوگندو و "مریم حیوون" (جلادی که دستش به خون 17000 ایرانی آغشته س).بازم عکس کریمی کثافت و اسرائیلیون وطنفروش رذل.
Iran (Islamic Republic of)
حرام زاده شناس
۰۸:۰۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
از یک مشت حرام زاده منافق بی هویت توقعی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
بدبختانه یک مشت حرام زاده تر ، از این ها حمایت می‌کنند. خدا این حرامزاده‌ها و هوادارانش رو نابود کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
شمارو به دین مبین اسلام دعوت میکنم
چون اهانت کردن زشته ، نسبت زنا دادن زشت تر
و این حرفا توی دین ما منع شده

در کل دین قشنگی داریم در موردش تحقیق کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
مرگ بر خائنین وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
مسیح علی‌نژاد ومریم رجوی را باید در بلع وحش زنجیر بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
با دو تا گوریل نر در باغ وحش باشند تا به آرامش برسند!
Qatar
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
اینها اینقدر ارزش نوشتن ندارند، من که تا آخر نخوندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
حیف باغ وحشت نیست این 2 تا میمون رو بیندازن اونجا؟ باغ وحش جای نگهداری از حیوانات پاک و بی آزار هستش. بهترین جا برای این وطن فروشان شیطان صفت فاضلاب هستش