آموزش مهارت به بیش از ۹۳ هزار نفر در محیط کار واقعی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در سال گذشته به ۹۳ هزار و ۷۲۵ نفر آموزش مهارت در محیط کار واقعی ارائه شده که ۳۴ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن داشته است.

غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از ماموریت‌های مهم سازمان فنی و حرفه‌ای به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان جویای کار، ارائه آموزش‌های مهارتی تخصصی و موردنیاز بازار کار و تدوین استاندارد‌های روز آموزش مهارت است. 

وی افزود: اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی کار نیز در راستای یادگیری عملی و کاربردی مهارت‌های شغلی در این مسیر تدوین شده است. 

حسینی نیا گفت: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی با کمک اصناف در سطح کشور به اجرا گذاشته شده و طبق ارزیابی صورت گرفته یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی قابلیت نقش آفرینی در قالب طرح آموزشی در محیط کار واقعی را دارند. 

وی ادامه داد: واحد‌های صنفی می‌توانند کارآموزان را در قالب طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار آموزش دهند و در پایان دوره پس از برگزاری آزمون برای افراد آموزش دیده مدرک بین المللی مطابق با دوره‌های آموزشی در مراکز دولتی صادر می‌شود. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خصوص ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گشور گفت: در حال حاضر در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ۶۴۰ مرکز دولتی آموزشی متشکل از ۵ هزار و ۴۰۰ کارگاه وجود دارد که سالانه ظرفیت آموزش بیش از ۵۵۰ هزار نفر دوره را دارند. 

حسینی نیا گفت: بیش از ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای با ظرفیت آموزش ۶۰۰ هزار نفر دوره در سال وجود دارد که در مهارت آموزی و اشتغال آفرینی مهارت آموزان نقش موثری و بسزایی ایفا می‌کند. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار با هدف تربیت و ارتقای مهارت‌های شغلی جوانان جویای کار ۱۵ ساله و بالاتر فاقد مهارت یا کم مهارت به اجرا درآمده و مسئولیت اصلی اجرای آن در سال‌های اخیر به عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بوده است که در صنایع و صنوف ۳۴ درصد رشد داشته و بیش از ۹۳ هزار نفر آموزش به مهارت آموزان ارائه شده است. 

حسینی نیا اظهار کرد: از اهداف اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار یادگیری عملی و کاربردی مهارت‌های آموزشی، آشنایی با محیط کسب و کار واقعی، افزایش خودباوری مهارت آموزان، حفظ مشاغل فعلی و سنتی و جذب نیروی کار ماهر در بنگاه‌هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار