تلاش مدیریت شهرى براى بازآفرینى نفرآباد/ شرایط را به مردم تحمیل نکنیم

شهردار تهران گفت: بنا این است که در این دوره از مدیریت شهری، پرونده هاى قبلى شهر تهران را ببندیم و دیگر پرونده اى باز نکنیم.

علیرضا زاکانى شهردار تهران در پنجاه و یکمین شنبه امید و افتخار شهردارى تهران اظهار کرد: درباره طرح تفصیلی کن جلسات متعددى برگزار شده و ناظر بر موضوعات این منطقه هستیم همچنین تلاش ما این است که بتوانیم فاصله جنوب و شمال تهران را کاهش دهیم زیرا اختلاف طبقاتى بسیار زیادى وجود دارد.

وى ادامه داد: مناطق متفاوت مبتنى بر ظرفیت ها، شناسایی شدند و گان‌هایی براى آنها برداشته شده است، ما باید فکر کنیم که جاى این مردم هستیم و شرایط و آسیب نباید به مردم تحمیل شود؛ تا زمانى هم که وقت است باید اقدام کنیم.

شهردار تهران بیان کرد: سال‌ها نفرآباد رها شده بود و فضاى بى دفاع شهردارى بود به لطف الهى و همکارى میراث فرهنگى، ساز و کار ساخت و ساز شروع شد و روز به روز هم کامل‌تر مى شود؛ بنا این است که در این دوره از شوراى ششم و مدیریت شهری، پرونده هاى قبلى شهر تهران را ببندیم و دیگر پرونده اى باز نکنیم.

شهردار تهران در رابطه با مصوبه کمیسیون ماده ۵ پیرامون ده کن نیز افزود: ده کن به چهار قسمت تقسیم شد؛ نخست ۳۰۰ هکتار منطقه کوهسار، دوم ۱۸۰ هکتار باغ خرمالو که قرار است آن را تبدیل به یک تفرجگاه برای شهروندان تهرانی کنیم و مدیریت آن را نیز به خود مردم کن بدهیم تا منبع درآمدی برای ساکنین این محله باشد، سوم ۷۹ هکتار منطقه مسکونی که چالش اصلی ما نیز مرتبط با این ناحیه است و چهارم ۱۶۰ هزار هکتار توتستان که وضعیت مناسبی ندارد و هنوز درباره آن تصمیم‌گیری نشده است.

زاکانی تاکید کرد: در جلسه بعدی کمیسیون پرونده ده کن تکمیل می‌شود. با این کار یکی از چالش‌های چند ده ساله مردم حل خواهد شد. ما بناست در کن کاری کنیم که هویت این منطقه حفظ شود و جایگزین بافت سنتی آن برج‌های بلندمرتبه نشود. به همین جهت یکی از خطوط قرمز ما ساخت و ساز در ۱۸۰ هکتار باغات کن است. البته زمینه را برای ساخت و ساز در ۷۹ هکتار منطقه مسکونی کن که ۵ هزار شهروند در آن ساکن هستند هم فراهم خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار