معاون سازمان انرژی اتمی مطرح کرد؛

هراس دشمنان از الگو شدن صنعت هسته‌ای ایران

شیرمردی گفت: دشمنان از الگو شدن صنعت هسته‌ای ایران برای دیگر کشور‌های اسلامی به شدت هراس دارند.

سید پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی ایران در جریان سفر خود به استان یزد از فناوری هسته‌ای به عنوان یک صنعت قدرت آفرین یاد کرد و گفت: صنعت هسته‌ای پیشران سایر صنایع است و می‌تواند سایر صنایع را به حرکت درآورد.

او افزود: فناوری هسته‌ای در بخش‌های مختلف سلامت، امنیت غذایی و کشاورزی، محیط زیست و سایر صنایع کاربرد‌های بسیار زیادی دارد که هم اکنون ما از آن بهره‌مند هستیم.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران درباره تولید رادیو دارو‌ها در کشور تصریح کرد: این دارو‌ها به کمک فناوری هسته‌ای در کشور تولید می‌شوند و اگر این فناوری را در شرایط کنونی تحریمی نداشتیم، با مشکلات زیادی برای تامین داروی بیماران مواجه می‌شدیم.

او یکی از مزیت‌های فناوری هسته‌ای را تشخیص بیماری سرطان یاد کرد و اظهار داشت: از پرتو‌ها در راستای استریلیزه کردن تجهیزات پزشکی نیز استفاده می‌شود که به فضل خدا این فناوری را در شهرستان تفت داریم.

شیرمردی ادامه داد: ایران یکی از ۱۳ کشور دارای چرخه کامل سوخت هسته‌ای در دنیاست و ابتدایی‌ترین چرخه تا تولید سوخت هسته‌ای در کشور توسط متخصصان خودمان انجام می‌شود.

معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به بهره برداری از بزرگترین معدن اورانیوم کشور در بافق خاطرنشان ساخت: این مهم علاوه بر اشتغالزایی در منطقه، به ایجاد زیرساخت‌های مناسب نیز منجر می‌شود

او تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران جزو یکی از ۳۲ کشور در دنیا است که دارای راکتور هسته‌ای است.

شیرمردی گفت: کشور‌های اروپایی و آمریکایی بخش زیادی از انرژی برق خود را از صنعت هسته‌ای فراهم می‌کنند و بر این اساس فناوری هسته‌ای در این زمینه هم برای ما بسیار مهم است.

اوافزود: امروزه برای توسعه فناروی هسته‌ای با هیچ کشوری برای منافع ملی سرشوخی نداریم و معتقدیم مردم ما لایق بالاترین فناوری برای ارتقای کیفیت زندگی هستند.

معاون سازمان انرژی اتمی بیان داشت: ان شاء الله در این مسیر با قدرت حرکت خواهیم کرد و این مهم با هم افزایی صورت گرفته بین دستگاه‌ها با شتاب بیشتری انجام خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار