سازمان سنجش در حال تدارک برای پیوستن به پنجره واحد دولت

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در کنکور ۱۴۰۲ به داوطلب دو شانس مساوی داده می شود و نمره تیر و دی مستقل از همدیگر است.

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تا کنون ۲۵۳ هزار نفر در آزمون ثبت نام کرده‌اند که انتظار داریم این تعداد به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شرکت کننده برسد، آزمون سراسری نوبت دوم در ۱۴ و ۱۵ تیر برگزار خواهد شد تا تداخل اعیاد با کنکور را نداشته باشیم.

او ادامه داد: امیدوارم نتایج شهریور اعلام شود.بالاترین نمره کل برای پذیرش ملاک است. بررسی های آماری ما در نوبت اول نشان می دهد که آمده اند که خود را محک بزنند و راضی تر هم هستند و استرس کمتری داشته اند.

پورعباس خاطرنشان کرد: هر آزمونی که داوطلب شرکت می کند یک بسته نمره است و کاملا مستقل از همدیگر هستند و نمره تیر و دی مستقل از همدیگر است.

وی یادآور شد: برخی از داوطلبانی که در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ شرکت کرده بودند نیز ممکن است با توجه به نمره خودشان در نوبت دوم شرکت کنند و یا شرکت نکنند.

رئیس سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که سال دوازدهم هستند باید در آزمون خردادماه سوابق تحصیلی خود را ایجاد کنند. کسی که در شهریور سابقه تحصیلی ایجاد کند برای کنکور سال ۱۴۰۳ محسوب می شود. اگر درسی سابقه تحصیلی نداشته باشد نمره اش صفر رد می شود و این نمره با نمره داوطلب جمع می شود و تراز منهای ۲۰۰۰ برای داوطلب به همراه دارد.

وی با بیان این که نمره خام در دبیرستان از صفر تا ۲۰ است و نمره آزمون سراسری منهای ۳۵ تا ۱۰۰ است. ما برای قابل تشخیص بودن این نمرات را در تراز قرار می دهیم گفت: این نمرات تراز به این معنی است که نمرات صفر تا ۲۰ باز می شوند به منهای ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تا تاثیر گذاری آن مشخص شود. نمره صفر اثر بدی در نمره کل داوطلب دارد.

پورعباس با اشاره به این که کسی که سابقه تحصیلی ندارد یا می خواهد آن را تقویت کند باید حتما در آزمون خردادماه شرکت کنند افزود:  تمام داوطلبان باید در مرداد نمره سابقه تحصیلی همراه داشته باشند.

او خاطر نشان کرد: اکنون پنجره واحد را ایجاد کردیم و هر داوطلبی برای هر کاری از این پنجره واحد اقدام می کند اما اقدامات اولیه اتصال به پنجره واحد دولت انجام شده و یکسری اقدامات نیاز است که هماهنگی لازم با وزارت ارتباطات و دولت انجام شده است و در حال برنامه ریزی هستیم که این کار انجام شود. آزمون بعدی از طریق پنجره واحد دولت انجام می شود.

رئیس سازمان سنجش درباره بحث تقلب در آزمون های سراسری گفت: ما در رابطه با تقلب دستگاه آشکارساز به کارگرفتیم که از این دستگاه بیش از ۳ هزار دستگاه داشتیم. هر حوزه ای چند دستگاه در اختیار داشت و افرادی هم که تجهیزات تقلب به همراه داشتند بسیار ناآرام بودند. ما ۶۷ نفر را در نوبت دی کنکور ۱۴۰۲ را همراه با تجهیزات تقلب گرفتیم.

برچسب ها: سازمان سنجش ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.