برداشت ۲۹ هزار تن انواع مرکبات از باغات سیستان و بلوچستان

سال گذشته حدود ۲۹ هزار تن انواع مرکبات از سطح ۲ هزار و ۵۱۸ هکتار از باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:شهرستان‌های دلگان، نیکشهر، سرباز، فنوج، ایرانشهر، قصرقند و کنارک به ترتیب بیشترین سطح کشت مرکبات سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

اردشیر شهرکی بیان کرد: پرتغال، گریپ فروت، نارنج و نارنگی عمده مرکبات سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهد که برداشت آن‌ها از مهر آغاز و تا اسفند ماه سال گذشته با آخرین نوع مرکبات یعنی پرتقال والنسیا به پایان رسید.
مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: کشت مرکبات در این استان پهناور زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم کرده است.
وی افزود: کشاورزان و باغداران این استان از سطح ۸۰ هزار هکتار باغات میوه منطقه در سال، ۵۲۷ هزار تن انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی کمالی
۰۹:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
با عرض سلام بنده یک سیستانی هستم خودتان خوب میدونید که سیستان متاسفانه منطقه ای بی آب است واین خشکسالی های اخیر رنگ به رخسار کشاورزی نگذاشته حالا شما دو تا گل دیدی هی بگو این همه گل تولید کرده هی بگو این همه مسافر آمدند ما که بچه خود زابل بودید جایی برای تفریح ندیدیم نمی‌دونم این مسافرها کجا و به چه امیدی به سیستان آمدند باز خدا رو شکر که منطقه بلوچستان وضعیت بهتری داره پس خواهشاً دیگه شما درد ما رو تازه نکنید لطفاً
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۰۹:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
اقای ادشیر شهرکی.در شهرستان زابل ،نبودن اب باعث خشک شدن باغات سیستان شده است.همان طور که میگویید سیستان و بلوچستان.تولید مرکبات.به فکر تولید باغ برای سیستان باشید چون ظلع شمالی سیستان و بلوچستان از بی ابی که روزگاری،انبار غله ایران،بود خشک شده.لطفا بگویید باغات بلوچستان و تولید مرکبات.تا مسئولین بدانند این مرکبات از سیستان نمیباشد.و به فکر اب و زندگی بشوند حقیقتا شهرستان زابل خالی از سکنه دارد میشود.فکر اب کن