امام جمعه موقت یزد:

دلار باید از چرخه اقتصاد کشور حذف شود

امام جمعه موقت یزد گفت: حذف دلار از چرخه اقتصاد کشور می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند.

حجت الاسلام سید ناصر محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به شعار سال گفت: مسئولان باید کار را شروع کرده و تحقق این شعار را به ماه‌های آخر سال موکول نکنند.

او افزود: یکی از راهکار‌های تحقق شعار اینست که شرکت‌های مرتبط به دولت نظیر خودروسازی از گرانی کالا‌های خود به شدت خودداری کنند، زیرا گرانی بر خلاف سیاست مهار تورم است. شرکت‌های خصوصی نیز باید قیمت‌ها را کنترل کنند.

خطیب جمعه یزد با تأکید بر اینکه آمریکا رو به زوال است، تصریح کرد: بسیاری از کشور‌های جهان دلار را از چرخه اقتصاد حذف کرده اند و ما نیز باید پیشگام این مساله باشیم و دلار را حذف کنیم.

او ادامه داد: حاکمیت دادن به دلار و تقویت رقیب ریال به هیچ وجه درست نیست. اصلا معنایی ندارد که یک شرکت، کالا‌های خود را با استفاده مواد اولیه داخلی تولید کند، اما کالا‌ها را به قیمت دلار تلگرامی به مردم کشورش بفروشد.

محمدی اظهار داشت: دلار باید همانند چین و روسیه از چرخه اقتصاد کشورمان حذف شود. خودداری از گرانی کالا‌ها و حذف دلار از چرخه اقتصاد می‌تواند به تحقق شعار سال بینجامد.

او در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، حجاب را واجب شرعی برشمرد و گفت: بی حجابی در برهه کنونی یک جنبه سیاسی به خود گرفته که دام دشمن است و نباید در این دام بیفتیم.

امام جمعه موقت یزد افزود: دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی به شدت بی حجابی را تبلیغ می‌کند تا بانوان بدون حجاب به خیابان آمده و چنین وانمود کند که هر بی حجابی به معنای یک مخالف انقلاب و اسلام است.

او هدف دیگر دشمن از ترویج بی حجابی را یارگیری عنوان کرد و بیان داشت: ما نباید بانوان بی حجاب را از خودمان طرد کنیم چرا که برخی از آنان واجبات دینی را انجام می‌دهند.

محمدی با اشاره به اینکه بی حجابی به معنای کفر نیست، ادامه داد: سکوت در برابر بی حجابی هم جایز نیست، باید به امر به معروف و نهی از منکر و دلسوزی و زبان نرم و مهربان روی بیاوریم و آنان را از خودمان بدانیم چرا که آنان بچه‌های ما و مسلمان هستند و اگر آنان را بی دین و ضدانقلاب بشماریم به خواسته دشمن تن داده ایم.

او تأکید کرد که بسیاری از بانوان بی حجاب نمی‌دانند در زمین دشمن بازی کرده و به بازیچه و طعمه دشمن مبدل شده اند.

امام جمعه موقت یزد همچنین با اشاره به پیش رو بودن شب‌های قدر و شهادت امام علی (ع)، بر لزوم استفاده از این شب‌های پرفضیلت و پر کردن مساجد تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار