برزیل: دور شدن ناتو از مرزهای روسیه می‌تواند از شروط مذاکرات صلح باشد

رئیس جمهور برزیل که تلاش دارد بین مسکو و کی‌یف نقش میانجیگری را ایفا کند می‌گوید دور شدن ناتو از مرزهای روسیه می‌تواند از شروط مذاکرات صلح باشد.

ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل می‌گوید ناتو نباید به مرز‌های روسیه نزدیک شود و این موضوع می‌تواند یک شرط در مذاکرات صلح درباره اوکراین باشد.

به گزارش خبرگزاری تاس، او تصریح کرد: «ناتو نباید [نیروهایش] را در مرز‌های [روسیه] مستقر کند».

با این حال، رئیس جمهور برزیل می‌گوید در صورت برگزاری مذاکرات صلح، همه طرف‌های درگیر باید امتیازاتی را بدهند. به گفته وی، مالکیت کریمه «شاید اصلاً نباید مورد بحث قرار گیرد»، اما می‌توان در مورد مناطق جدیدی که به خاک روسیه ضمیمه شده‌اند بحث کرد. وی در انتها در خصوص تاکید زلنسکی روی بازگرداندن کریمه و سرزمین‌های جدید به خاک اوکراین گفت: «ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نمی‌تواند امیدوار باشد که به هر چیزی که می‌خواهد و آرزو دارد برسد».

لولا داسیلوا پیش از این گفته بود که روسیه ضامن صلح طولانی مدت در جهان است. او ابتکار عملی را برای مذاکرات بالقوه مسکو-کی‌یف ارائه کرده و می‌گوید آماده است در صورت نیاز در مذاکرات مستقیم بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش میانجیگری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
آفرین خوب است
آخرین اخبار