سردار رضایی:

مردم سیستان و بلوچستان با دیدن اقتدار، وفای به عهد و مهربانی بیش‌از پیش با پلیس همکاری خواهند داشت

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه همگرایی با نظام یکی از شاخص‌های بارز مردم سیستان و بلوچستان است گفت: مردم این منطقه با دیدن اقتدار، وفای به عهد و مهربانی بیش‌از پیش با پلیس همکاری خواهند داشت.

سردار قاسم رضایی در جلسه کمیسیون اطلاعات و عملیات انتظامی و مرزبانی سیستان و بلوچستان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک سال نو اظهارداشت: این استان شاخص‌های بسیار مثبتی دارد از جمله همگرایی با نظام که این خود یکی از بارزترین شاخص‌های استان است.

وی از مهارت و توان عمل نیرو‌های امنیتی و دستگاه‌های خدمات رسانی در مقابله با جرایم و ناامنی و مدیریت بحران به عنوان شاخصه‌ای مهم در امنیت اجتماعی نام برد و افزود: به هر اندازه‌ای که نیرو‌های امنیتی در سطح جامعه با تکیه بر سه اصل سرعت، دقت و صحت بتوانند قدرت عمل خود را در مقابله با جرایم و ناهنجاری‌ها نشان دهند، به همان میزان نیز زمینه برای گسترش ناامنی جامعه کاسته و فرآیند جرم در حیطه کنترل پلیس قرار می‌گیرد و فضا برای توسعه امنیت اجتماعی فراهم می‌شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، امنیت اجتماعی را یکی از مهمترین مسائل جامعه شناختی خواند و گفت: این مهم رابطه مستقیمی با افزایش مشارکت مردم در صحنه و افزایش اعتماد عمومی داشته و از این رو در جوامع امروزی برای حفظ این سرمایه و بهره گیری از آن برای ارتقاء بهره وری، مشارکت سیاسی و اجتماعی و در نهایت بهبود سطح زندگی مردم، تلاش زیادی می‌شود.

وی با بیان کار فرهنگی و ارتباط فرماندهان با مردم افزود: استمرار کار فرهنگی اثر گذار و حفظ ارزش‌ها نیازمند عزم جدی همه سازمان هاست و اقدامات فرهنگی و دینی مهمترین ابزار مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام هست و یکی از این ابزار فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر است که باید با همکاری اصحاب رسانه در جامعه نهادینه شود.

یکی از راهبرد‌های فرماندهی انتظامی کشور و ستاد کل نیرو‌های مسلح، ارتقاء شاخص‌های آمادگی عملیاتی و توان رزم نیرو‌های مسلح است و تعامل باید به عنوان یک اولویت انتظامی تقویت شودسردار رضایی آموزش همگانی پلیس را یکی از موثرترین راه‌های تولید امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان دانست و تصریح کرد: اصل پیشگیری از وقوع جرم باید با مشارکت عمومی همراه باشد و در همین راستا با هماهنگی و برنامه ریزی‌های اجتماعی، آموزشی و فرهنگی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و در نهایت بهبود سطح زندگی مردم، تلاش زیادی انجام شود.

وی با بیان اینکه هدف ما جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور است، افزود: سیستان و بلوچستان دروازه ورود موادمخدر هست که انتظار ما تلاش مضاعف در برخورد با باند‌های قاچاق و لزوم تمرکز بر این حوزه است و باید با هدفگذاری در اطلاعات و انجام به موقع عملیات بتوانیم آمار‌های مواد مخدر و کشفیات سلاح و مهمات و نیز قاچاق سوخت را ارتقاء دهیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه رزمایش‌های انتظامی باید به صورت مستمر انجام شود، اظهارداشت: تلاش‌های انجام گرفته در این استان و شهرستان‌های تابعه مشهود و کارکنان برای آن متحمل زحمات فراوانی شده اند.

وی تاکید کرد: فراجا سازمانی انقلابی است و کارکنان آن با روحیه انقلابی نباید به وضعیت موجود راضی باشند و بایستی تلاش بیشتری کنند.

سردار رضایی مردم سیستان و بلوچستان را مردمی فهیم و قدرشناس عنوان کرد و افزود: این استان به لحاظ جرایم، چند وجهی است چراکه از یک طرف با قاچاق کالا و موادمخدر مواجه است و از سویی معاندین و ضدانقلاب به هر نحوی قصد تحرک دارند و همواره در صدد توطئه چینی برای مردم این استان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار