خمس: ریکاردو را کنار گذاشتم/ تصمیم نهایی با من است نه باشگاه

سرمربی تراکتور گفت: ریکاردو یک بی انضباطی انجام داد و ما نمی‌توانیم اینگونه موارد که بی احترامی به مجموعه باشگاه باشد را نادیده بگیریم.

 در حساس‌ترین دیدار هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر، فردا تراکتور در استادیوم یادگار امام تبریز میزبان سپاهان خواهد بود. تبریزی‌ها قصد دارند با ۱۰۰ درصد ظرفیت استادیوم پذیرای این دیدار باشند که این مسئله نیز با واکنش سرمربی اسپانیایی همراه شد.

پاکو خمس سرمربی تراکتور در نشست خبری پیش از دیدار حساس برابر سپاهان گفت: یک بازی خیلی خوب و جذاب خواهد بود. هم بازیکنان، هم ما و هم تماشاگران دوست دارند در آن حضور داشته باشند. فکر می‌کنم یکی از بازی‌هایی است که تعداد زیادی از تماشاگران در ورزشگاه حضور پیدا کنند. شاید برای اولین بار از زمان حضور ما باشد که استادیوم پر شود. تعداد زیادی نیز از پای تلویزیون بازی را خواهند دید. امیدوارم بازی خوب و جذابی شود و از آن لذت ببریم.

خمس در پاسخ به این سوال که او بازیکن سابق چلسی را به دلیل دیر رسیدن به ناهار اخراج کرده است و این موضوع با ماجرای ریکاردو آلوز مشابه بوده است، در نتیجه باشگاه را چقدر در این زمینه مقصر می‌داند و آیا جریمه آلوز به پایان رسیده یا خیر، پاسخ داد: انضباط فقط در تیم‌های من مهم نیست و در زندگی نیز مهم است. اگر نظم نداشته باشید، نمی‌توانید به جایی برسید. بخصوص بی انضباطی‌هایی که به باشگاه، مربیان و هم تیمی‌ها بی احترامی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: ریکاردو یک بی انضباطی انجام داد و ما نمی‌توانیم اینگونه موارد که بی احترامی به مجموعه باشگاه باشد را نادیده بگیریم. او را چند روزی از تمرینات کنار گذاشتیم و برای دیدار با نفت مسجدسلیمان او را دعوت نکردیم. بستگی دارد رفتار چگونه بوده باشد. درخصوص اینکه او را چند روز از تیم کنار بگذاریم یا کلا اخراج کنیم تصمیم می‌گیریم. من تصمیم گرفتم آلوز چند روزی در کنار تیم نباشد، ولی او اکنون در کنار ماست و با تیم تمرین می‌کند.

سرمربی تراکتور ادامه داد: هیچ بی انضباطی را نادیده نمی‌گیریم. بازیکنان باید بدانند مهمترین چیزی که در باشگاه وجود دارد، لوگوی باشگاه و احترام به باشگاه است. هیچ کسی بالاتر از باشگاه نیست. حتی خود من نیز بالاتر از باشگاه نیستم. بازیکنان چند باری بی انضباطی کردند و می‌دانند که این مسئله نباید تکرار شود که اگر چنین شود، باید تصمیمات جدی تری بگیریم. امیدواریم که دیگر شاهد این موضوع نباشیم و بازیکنان انضباط را رعایت کنند. ما می‌دانیم که انسان‌ها ممکن است اشتباه کنند. این یک امر تصادفی است و از قبل برای آن برنامه ریزی نکرده اند و از روی قصد و عمد آن را انجام نداده اند.

پس از اینکه خبرنگار اعلام کرد پاسخ سوالش را نگرفته و آیا باشگاه را در این امر مقصر می‌داند یا خیر، چرا که بدون اطلاع خمس، به آلوز اجازه مرخصی داده اند، گفت: من نمی‌دانم باشگاه به او اجازه داد یا خیر، اما من به آلوز اجازه نداده بودم. به بازیکنان یک سری قوانین داخلی داده ایم و می‌دانند که تصمیم نهایی را باید من بگیرم و نه باشگاه. اگر کسی بدون مشورت با من به بازیکنان اجازه‌ای بدهد، ۲ تا مشکل خواهد داشت، یک مورد با بازیکن و یکی هم با من. تنها کسی که می‌تواند به بازیکنان اجازه بدهد، من هستم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش سه مبنی بر اینکه آیا الکلاسیکو را تماشا کرده و اینکه تیم او می‌تواند مانند رئال مادرید، تیم صدرنشین را شکست دهد یا خیر، اظهار داشت: بله این بازی را دیدم. یک دیدار فوق العاده جذاب و زیبا بود و نتیجه هم خیلی غیرمنتظره بود. همه انتظار داشتیم که رئال شاید بتواند بازی را برنده شود، ولی اینکه چهار بر صفر پیروز شود، غیرمنتظره بود. به عنوان یک تماشاگر، از بازی خیلی لذت بردم. امیدوارم بتوانیم نمایش خیلی جذابی که در بازی دیشب دیدیم را در زمین ارائه دهیم. در واقع شاید در بهترین مقطع فصل به این بازی رسیدیم. چون بچه‌ها خیلی خوب تمرین می‌کنند و شجاعانه‌تر کار می‌کنند. شاید جلوی بهترین تیم لیگ بازی می‌کنیم، چون صدرنشین هستند. بازی سختی خواهد بود، ولی من مطمئنم که موقعیت‌هایی برای بردن بازی خواهیم داشت فقط باید در بهترین سطحمان بازی کنیم. ما نسبت به آن‌ها یک برتری داریم و آن هم این است که ما تماشاگرانمان را در استادیوم داریم.

سرمربی تراکتور در مورد اینکه بخواهد به مانند رئال مادرید بازی خوبی ارائه کند، آیا فردا با ۲ مهاجم بازی می‌کند یا خیر، گفت: بخاطر اینکه فوروارد‌های بیشتری داشته باشیم، بازی جذاب‌تر نمی‌شود. در واقع آن نمایش جذابی که من گفتم، یک ایده است. نه اینکه چه بازیکنانی و در کجای زمین قرار می‌گیرند. ممکن است شما با ۲ مهاجم بازی کنید، ولی دفاعی باشید و احتمال دارد با یک مهاجم بازی کنید، ولی خیلی هجومی باشید.

وی درباره حضور امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی در استادیوم و تماشای مسابقه نیز گفت: باعث افتخار است که ایشان به اینجا تشریف بیاورند. این امر خیلی خوشحال کننده است. شاید بازی سپاهان و تراکتور مهمترین بازی لیگ در این هفته باشد و به همین دلیل است که ایشان برای تماشای مسابقه می‌آیند. بازیکنان زیادی از سپاهان و تراکتور را می‌توانند به اردوی تیم ملی دعوت کنند. این باعث افتخار است که فردا پذیرای ایشان باشیم. امیدوارم که در اینجا به ایشان خوش بگذرد و لحظات خوبی داشته باشند و بازی خوبی هم بتوانند ببینند.

خمس در پاسخ به این سوال که آیا فردا تلاش می‌کند ابتدا گل نخورد و سپس گل بزند یا برنامه دیگری دارد، اظهار داشت: ایده ما این است که نسبت به حریف، یک گل بیشتر به ثمر برسانیم. ما بازی خودمان را انجام می‌دهیم. البته سعی می‌کنیم خوب دفاع کنیم. چون می‌دانیم اگر دروازه مان را بسته نگه داریم، می‌توانیم گلزنی کنیم. چون در همه بازی‌ها موقعیت گل داریم و توانسته ایم تقریبا در همه بازی‌ها گل بزنیم. فقط باید خوب دفاع کنیم و کارمان را انجام دهیم. می‌دانیم که سپاهان تیم خوبی است و شاید بهترین تیم لیگ باشد، چون صدرنشین است. باید کارمان را انجام دهیم و تلاش کنیم یک گل بیشتر نسبت به آن‌ها به ثمر برسانیم تا برنده شویم.

او درخصوص اینکه با توجه به نداشتن شانس قهرمانی، به بازیکنان جوان میدان می‌دهد یا خیر، اظهار داشت: چیز‌های زیادی است که باید برایش بجنگیم. همیشه خیلی چیز‌ها هست که باید برایش تلاش کنیم. هنوز می‌توانیم در جدول رده بندی صعود کنیم و برای آن تلاش می‌کنیم. همیشه بخاطر اعتبار باشگاه می‌جنگیم. من بازیکنانی که فکر می‌کنم می‌توانیم با آن‌ها به پیروزی برسیم را به میدان می‌فرستم.

سرمربی تراکتور درباره عملکرد خایمه رومرو و اینکه آیا او را برای فصل بعد حفظ می‌کند یا خیر، پاسخ داد: فعلا برای من، چند بازی باقیمانده از این فصل مهم است. فصل بعد فعلا برای من اصلا اهمیتی ندارد و می‌خواهم به بازی‌های باقیمانده فکر کنم. تا وقتی که این فصل تمام نشود، به فصل بعد فکر نمی‌کنم.

خمس در پایان و درخصوص محرومیت میلاد کر نیز خاطرنشان کرد: وقتی که به طور رسمی به ما بگویند چه اتفاقی افتاده و متوجه بشویم میلاد چه کاری انجام داده، می‌توانیم برای آن تصمیم بگیریم. هنوز به شکل رسمی، چیزی از طریق فدراسیون به دست ما نرسیده است. روز گذشته میلاد به تهران رفت و درخواست تجدیدنظر داد و منتظریم ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد و براساس آن نظر خواهیم داد.

برچسب ها: خمس ، تراکتور ، نشست خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار