بازدید بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: بیش از یک میلیون مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی استان دیدن کردند.

مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین امسال تعداد یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۲۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و طبیعی استان دیدن کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۴۲ درصد افزایش دارد.

وی اضافه کرد: مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب با ۱۶ هزار بازدید بیشترین تعداد بازدید از جاذبه‌های تاریخی را داشته و پس از آن مجموعه جهانی قره‌کلیسای چالدران با پنج هزار و ۵۰۰ نفر بازدید در رتبه دوم قرار دارد.

صفری ادامه داد: همچنین در این مدت از میان جاذبه‌های طبیعی استان نیز آبشار شلماش با ۴۵ هزار نفر، دریاچه ارومیه با ۴۲ هزار نفر و غار سهولان مهاباد با ۲۴ هزار نفر بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۲۲ واحد اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، واحد‌های بوم‌گردی و اقامتگاه سنتی و مجتمع گردشگری و تفریحی برای اسکان مسافران آماده شده بود، افزود: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین امسال در مجموع ۸۲ هزار و ۱۴۶ نفر در مراکز اقامتی، مکان‌ها و نیز مراکز اسکان فرهنگیان و سایر ستاد‌ها اقامت داشته‌اند که در مقایسه با سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجانغربی، همچنین اضافه کرد: در این مدت ۳۴۳ هزار و ۶۵۲ نفر از بنا‌های تاریخی و موزه‌های استان بازدید کردند که در مقایسه با پارسال ۴۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نوری با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص دسترسی ۸۰ درصد خانوار‌ها و ۱۰۰ درصد کسب و کار‌ها به پهن‌باند ثابت تا پایان سال ۱۴۰۴ گفت: هدف گذاری دولت سیزدهم دسترسی ۲۰ میلیون خانوار تا افق ۱۴۰۴ به این فناوری با حمایت‌های تشویقی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.