بالگرد نظامی ژاپن با ۱۰ سرنشین در دریا سقوط کرد

منابع خبری از سقوط یک بالگرد نظامی ژاپن در دریا خبر داده‌اند و می‌گویند هنوز گروه‌های امداد و نجات هیچ یک از ۱۰ سرنشین آن را پیدا نکرده‌اند.

یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن گفت امدادگران در حال بررسی آب‌های جنوب این کشور هستند تا ۱۰ سرنشین هواپیمای نظامی که در دریا سقوط کرد را پیدا کنند.

به گزارش رویترز، وزیر دفاع ژاپن گفت: «من تمام تلاش خود را برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد آسیب‌ها و جستجوی انسان‌ها انجام خواهم داد». وزارت دفاع ژاپن می‌گوید اگر هیچ بازمانده‌ای پیدا نشود، این سانحه مرگبارترین سانحه هوایی نظامی ژاپن از سال ۱۹۹۵ خواهد بود.

ژنرال یاسونوری موریشیتا، رئیس ستاد نیروی زمینی ژاپن گفت که جستجوگران آنچه را که به نظر می‌رسد بخش‌هایی از بالگرد UH-۶۰JA بوده را پیدا کرده‌اند و به بررسی آب‌ها برای یافتن بازماندگان ادامه می‌دهند.

موریشیتا گفت که سربازان مفقود شامل دو خلبان، دو مکانیک و شش مسافر هستند که در میان آن‌ها ستوان ژنرال یویچی ساکاموتو، فرمانده ارشد نیروی زمینی دفاع شخصی ژاپن هم حضور داشته است.

این بالگرد که منطقه محلی را بررسی می‌کرد روز پنجشنبه ساعت ۱۵:۵۶ از صفحه رادار ناپدید شد.

آخرین باری که حداقل ۱۰ نفر در یک سانحه هوایی نظامی ژاپنی در ۲۱ فوریه ۱۹۹۵ جان خود را از دست دادند، زمانی بود که یک هواپیمای آبی نیروی دریایی استان «کوچی» در جنوب ژاپن سقوط کرد و ۱۱ نفر کشته شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
حالا اگر همین سقوط بالگرد تو ایران بود منافقان چه زجه و غرغر و بهانه آوردنی راه می انداختند
آخرین اخبار