شالبافیان:

علت اصلی ترافیک و حجم سفرها، توزیع نامتناسب سفرهاست

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: علت اصلی ترافیک و حجم سفرها، توزیع نامتناسب سفرهاست و در حقیقت مشکل اصلی تعطیلات نیست.

علی‌اصغر شالبافیان عصر امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ با حضور در ساختمان ستاد پلیس راهور فراجا با سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور دیدار و با او درباره موضوعات مرتبط با سفر‌های نوروزی و ترافیک‌های جاده‌ای گفتگو کرد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در این دیدار با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی پلیس راهور گفت: در نوروز امسال شاهد همکاری بسیار خوب پلیس راهور با مجموعه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و سایر دستگاه‌های عضو این ستاد بودیم که این همکاری و همفکری باعث کاهش مشکلات ترافیکی و سوانح و حوادث رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد.

او افزود: به نظر می‌رسد علت اصلی ترافیک و حجم سفرها، توزیع نامتناسب سفر‌ها باشد. در حقیقت مشکل اصلی تعطیلات نیست، برای همین گاهی اوقات با شروع چند روز تعطیلی در حوزه ترافیکی به مشکل برخورد می‌کنیم.

شالبافیان گفت: خوشبختانه با اتفاق خوبی که در نوروز سال‌جاری افتاده است، توزیع مکانی سفر انجام شد و برخی از استان‌ها از رشد تردد برخوردار بودند و این یعنی این که بعضی از استان‌ها از معبر به مقصد تبدیل شده‌اند.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: مقاصد میانی سفر به خوبی باید معرفی شود تا افراد در طول سفر از این مقاصد نیز بازدید کنند تا شاهد کاهش حجم ترافیکی باشیم.

او خاطرنشان کرد: در نوروز ۱۴۰۲ شاهد همکاری بسیار خوبی از سوی پلیس راهور بودیم. پلیس راهور حقیقتا در این مدت تلاش زیادی کرد و شاهد این بودیم که با تلاش‌های پلیس راهور امسال میزان تعداد فوتی‌های حوادث ترافیکی کاهش یافته است.

در نوروز سال‌جاری شاهد کاهش ۲۱ درصد فوت‌شدگان حوادث راهنمایی و رانندگی بودیم

سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور فراجا نیز در این نشست گفت: پلیس راهور همواره در خدمت مردم و گردشگران بوده و در مقاطع مختلف سال از جمله نوروز در کنار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهد.

او افزود: توصیه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی باعث خواهد شد تا شاهد کاهش سوانح رانندگی و تعداد مصدومان و فوتی‌ها باشیم. از این رو پلیس راهور همواره آماده همکاری با ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر است.

سردار هادیان‌فر خطرنشان کرد: در نوروز امسال خوشبختانه شاهد کاهش ۲۱ درصدی فوت شدگان حوادث راهنمایی و رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

برچسب ها: نوروز ۱۴۰۲ ، گردشگری ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار