ابومجاهد:

تجاوزگری اشغالگران به مسجدالاقصی بدون پاسخ نخواهد ماند

سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین ضمن محکومیت حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تاکید کرد تجاوزگری اشغالگران بدون تاوان باقی نخواهد ماند.

ابومجاهد سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین گفت: تجاوزگری اشغالگران بدون تاوان باقی نخواهد ماند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وی افزود: هر کسی می‌خواهد مقاومت فلسطین را نبض سنجی کند، باید بداند که همه گردان‌های مقاومت آماده و متحد هستند. اقدام گروه‌های مقاومت در برعهده گرفتن مسئولیت شلیک موشک‌ها از نوار غزه، پیام هشداری برای دشمن اسرائیل است.

محمد الهندی عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: دشمن را مسئول جنایت تعرض به مسجدالاقصی می‌دانیم. پیام ما برای دشمن، حامیان و متحدانش آن است که ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد و فلسطینیان آماده فدا کردن جان خودشان برای مسجدالاقصی هستند.

طلال ابوظریفه عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین گفت: کابینه بنیامین نتانیاهو با این تجاوزگری‌ها برای فرار از بحران داخلی تلاش می‌کند. وی افزود: به اشغالگران اجازه نخواهیم داد فلسطینیان را از یکدیگر جدا کنند و علیه آن‌ها به صورت جداگانه اقدامی انجام دهند. اگر اشغالگران، پیام مقاومت را درک نکنند، در صورت ادامه تعرض به قدس، همه گزینه‌ها مطرح خواهد بود.

اداره اوقاف اسلامی در قدس تاکید کرد اقدامات اشغالگران، تعرض آشکار علیه هویت مسجدالاقصی به عنوان یک محل عبادت ویژه مسلمان است. اقدامات اشغالگران، دست‌درازی به اختیارات اوقاف قدس و وظیفه آن در خدمات رسانی به میهمانان الهی در مسجدالاقصی است.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس گفت: حملات هوایی به نوار غزه، تلاش شکست خورده برای جلوگیری از کمک کردن نوار غزه به اهالی قدس و کرانه باختری است. ملت و مقاومت فلسطین در غزه و همه فلسطین، وفادار به قدس باقی و سپری برای آن خواهد ماند و حملات هوایی باعث ترس ما نخواهد شد.

محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: آنچه در قدس رخ می‌دهد، جنایت بزرگ در حق نمازگزاران است. نماز خواندن در مسجدالاقصی نیازی به اجازه از اشغالگران ندارد و حق همه فلسطینیان است. اسرائیل نمی‌خواهد از تاریخ درس عبرت بگیرد که مسجدالاقصی برای فلسطینیان، عرب‌ها و مسلمانان است و یورش به آن، جرقه انقلاب علیه اشغالگران خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان خواست در پناهگاه باقی بمانند

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: ارتش اسرائیل با اعلام آماده باش در همه جبهه‌ها و مرزها، اعلام کرد امروز روز حساس و خطرناکی است. ارتش اشغالگر از ساکنان شهرک‌های نزدیک نوار غزه خواست در پناهگاه باقی بمانند.

ارتش اشغالگر با صدور بیانیه‌ای افزود، تحولات آینده بستگی به ماهیت واکنش‌ها دارد. رسانه‌های عبری به نقل از یکی از فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند، اگر حملات از غزه ادامه پیدا کند، ارتش اسرائیل با قدرت پاسخ خواهد داد.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های مابوعیم، کیبوتس نیرعام و سدیروت نزدیک نوار غزه خبر دادند. نیرو‌های اشغالگر صهیونیست به سمت قایق‌های ماهیگیران فلسطینی در ساحل نوار غزه تیراندازی کردند.

شبکه المنار نیز از تیراندازی به سمت خودروی شهرک نشینان صهیونیست در نزدیکی اریحا در کرانه باختری رود اردن خبر داد، اما به جزئیات بیشتری درباره این حمله و تلفات و خسارات آن اشاره‌ای نکرد. رسانه‌های عبری همچنین از تیراندازی به سوی گذرگاه نظامی راحیل بین دو شهر قدس و بیت لحم در کرانه باختری اشغالی خبر دادند.

ارتش اشغالگر رژيم صهيونيستی، به بهانه عید پسح یهودیان، کرانه باختری را منطقه بسته نظامی اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار