ورود دام عشایر به مراتع مناطق ییلاقی استان کرمانشاه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ورود دام عشایر به مراتع مناطق ییلاقی استان را تا ۱۵ اردیبهشت ممنوع اعلام کرد.

انشاءالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس تقویم کوچ تا ۱۵ اردیبهشت ورود عشایر به مراتع مناطق ییلاقی ممنوع است، گفت : ورود زودتر دام عشایر به مراتع مناطق ییلاقی تخلف بوده و متخلفان جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: عشایری هم که بخواهند کوچ خود را به مناطق ییلاقی استان شروع کنند باید یک ماه باقیمانده را در مراتع میانبند گذرانده و اجازه ندهند دام هایشان وارد مراتع مناطق ییلاقی شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال به دلیل سرمای بهاره مراتع هنوز در مرحله رشد هستند، گفت: ورود زودهنگام دام عشایر به مراتع مناطق ییلاقی برای مراتع آسیب‌زا خواهد بود، چراکه گونه‌های گیاهی مراتع مناطق ییلاقی در حال حاضر در مرحله رشد بوده و با ورود دام عشایر احتمال لگدکوب شدن گیاه زیاد است.

وی تاکید کرد: ورود زودهنگام دام عشایر به مراتع مناطق ییلاقی می‌تواند منجر به ضعیف‌تر شدن پوشش گیاهی این مراتع شود و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

کولانی سپس مجموع مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه را یک میلیون و ۶۳۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آن به مراتع اختصاص دارد.

وی با اشاره به تیپ بندی مراتع از نظر پوشش گیاهی، گفت: حدود ۲۰ درصد مراتع استان کرمانشاه جزو مراتع انبوه به حساب می‌آیند و مابقی جزو مراتع متوسط و ضعیف به شمار می‌روند.

وی یادآور شد: مراتع منطقه اورامانات جزو مراتع انبوه به شمار می‌روند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار