شفاف‌سازی جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات

امام جمعه مهریز بر لزوم شفاف‌سازی در بحث جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات تأکید و خواستار توجه عاملان زکات به این مسئله مهم شد.


حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه مهریز در جلسه شورای زکات این شهرستان گفت: برای گسترش فرهنگ پرداخت زکات در جامعه باید شفاف سازی در نحوه هزینه آن به صورت دقیق انجام و برای مردم اطلاع رسانی شود.

او افزود: عامل اصلی فرهنگ‌سازی پرداخت زکات برای جلب اعتماد مردم، شفافیت است.

امام جمعه مهریز ادامه داد: اگر مردم بدون ملاحظه در جریان نحوه هزینه صرف زکات منطقه قرار گیرند بیش از گذشته در عمل به این وظیفه دینی عمل می‌کنند.

محی الدینی اظهار کرد: پرداخت زکات از وظایف مهم شرعی است که باید همه مردم و مسوولان برای انجام این فریضه الهی و موثر بیش از گذشته وظایف دینی خود را انجام دهند.

رئیس شورای زکات مهریز تصریح کرد: برای گسترش فرهنگ زکات در شهرستان که هم‌اکنون نیز وضعیت به نسبت خوبی دارد باید به یک دغدغه و رسالت دینی در سایه فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع رسانی تبدیل شود و نقش روحانیون در تبیین این مساله اهمیت دارد.

او بیان داشت: فعالیت روحانیون به خاطر نوع ارتباط مستمری که با مردم دارند در فرهنگ‌سازی زکات و گسترش آن تعیین کننده است و باید بیشتر شود.

محی‌الدینی با قدردانی از اعضای شورای زکات منطقه بر ضرورت برنامه‌ریزی و بیان عملکرد شورا به مردم با بهره‌گیری از رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.