پلمب ۳۳ واحد مواد غذایی متخلف بهداشتی

۱۸ هزار و ۶۶۳ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در استان چهارمحال و بختیاری معدوم شد.

بهمن بنایی مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸ هزار و ۶۶۳ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی ۱۴۰۲ در سطح استان معدوم شد و ۳۳ واحد با تخلفات بهداشتی پلمب شدند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال، بازرسین بهداشت محیط و کارشناسان کشیک مبارزه با بیماری‌ها و دست اندرکاران بسیج سلامت نوروزی استان موفق به انجام ۲۳ هزار و ۵۰۸ ماموریت و بازرسی شدند.


بیشتر بخوانید


بنایی ادامه داد: این ۲۳ هزار و ۵۰۸ ماموریت شامل پلمب ۳۳واحد و معرفی ۳۶۹ نفر به مراجع قضایی و جمع‌آوری، معدوم‌سازی و امحا کردن ۱۸ هزار و ۶۶۳ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در استان بود.

وی اظهار داشت: در مدت اجرای این طرح ۹ هزار و ۱۵۵ مرتبه نمونه‌گیری و کلرسنجی آب و پایش سامانه‌های آبرسانی استان انجام شد که شامل هفت هزار و ۵۸۹ مورد کلرسنجی مطلوب آب آشامیدنی، ۳۶۲ مورد نمونه برداری میکروبی از آب‌های آشامیدنی، ۶۱۳ فقره بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها و یک‌هزار و ۲۰۴ مورد بازرسی از سامانه‌های آبرسانی استان بود.

بنایی گفت: ۷۶۲ مورد بازرسی از مراکز اقامتی و پایانه‌های مسافربری،۶۴۴ مورد بازرسی از مراکز مذهبی و اماکن جاده‌ای، ۱۶ هزار و ۱۰۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۵ هزار و ۳۸۸ مورد بازرسی از اماکن عمومی، ۱۰ هزار و ۸۰۸ مورد سنجش پرتابل سطوح و مواد غذایی و ۲۳۰ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی در ۲۱ روز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی ۱۴۰۲ توسط بازرسین بهداشت محیط و کار در سراسر استان انجام شد.

وی افزود: در طرح نوروزی امسال ۴۶۱ مورد رسیدگی به شکایات مردمی در سامانه ۱۹۰ صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.