مراجعات سرپایی بیماران کرونایی ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت : مراجعه سرپایی بیماران مبتلا به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان کرمانشاه ۳۰ درصد افزایش یافته است.

نادری رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت : پیش از نوروز پیش بینی می‌شد که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی توسط مردم شاهد شیوع پیک جدید کرونا باشیم.

نادری تصریح کرد: عمده‌ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا شامل گلودرد، بی‌حالی، ضعف، علائم گوارشی، سردرد، درد عضلانی است و دوره بیماری هم چهار تا پنج روز به طول می‌انجامد.

وی عنوان کرد: افراد مبتلا به کرونا در صورت استراحت بهبود می‌یابند و افراد بدحال یا دارای بیماری زمینه‌ای باید به پزشک مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مشکلی از نظر کمبود دارو برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کرمانشاه وجود ندارد.

به گفته نادری در پایگاه‌های سلامت مسکن، جعفرآباد و امام خمینی (ره) نمونه گیری برای تست پی‌سی‌آر انجام می‌شود و در بیشتر مراکز بهداشتی هم تست‌های رپید تست قابل انجام است.

وی با بیان اینکه در تشخیص اولیه، در این فصل هرگونه علائم سرماخوردگی دال بر ابتلا به کرونا است، افزود: مردم استفاده از ماسک را به ویژه هنگام حضور در اجتماعات جدی بگیرند.

نادری با اشاره به اینکه از انجام واکسیناسیون در نوبت عصر استقبال نشد، تصریح کرد: واکسن کرونا در همه پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشتی موجود است و مشکلی از نظر واکسیناسیون وجود ندارد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم با توجه به دید و بازدید‌های نوروزی نکات بهداشتی را رعایت کنند تا این پیک با کمترین عوارض گذرانده شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار