شرکت بیش از ۲۳ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در کنکور امسال

رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۳ هزار و ۶۰۰ دانش آموز امسال در کنکور شرکت کنند.

نیکزاد محمودی رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : تعداد بیش از ۲۳ هزار و ۶۰۰ نفر دانش آموز مقطع متوسطه پایه دوازدهم در استان کرمانشاه واجد شرایط شرکت در آزمون سراسری امسال هستند.

رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: تعداد داوطلبان کنکور بیشتر از آمار موجود است چرا که عده‌ای از فارغ‌التحصیلان سال‌های قبل با رده‌های سنی متفاوت نیز شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار مربوط به دختران در رشته تجربی است که ۶ هزار نفر هستند، گفت: تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر پسر در این رشته تحصیل می‌کنند.

محمودی تصریح کرد: در رشته علوم انسانی تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ نفر دختر و ۵ هزار و ۳۰۰ نفر تحصیل می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: در رشته ریاضی فیزیک تعداد هزار و پانصد نفر پسر و ۸۰۰ نفر دختر در حال تحصیل هستند.

رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: از بیست و سه هزار آمار فوق بخشی از دانش آموزان در رشته معارف اسلامی تحصیل می‌کنند که اکثراً پسر هستند.

محمودی خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که برای سال ۱۴۰۲ در نظام آموزشی پایه دوازدهم، داوطلب کنکور سراسری هستند ۴۰ درصد سوابق تحصیلی آن‌ها در پذیرششان تأثیر خواهد داشت و این فرصت خوبی برای داوطلبان کنکور سراسری است تا بتوانند با تمرکز بیشتر بر دروس نهایی در این آزمون شرکت کنند.

وی افزود: کیفیت بخشی به فرایند یاددهی-یادگیری را از الزامات پایه دوازدهم دانست و افزود: عملکرد یاد گیرنده، یاد دهنده و محیط و شرایط یادگیری برای بالا بردن سطح کیفیت تأثیر دارد و سند تحول بنیادین، اساس کار کیفیت آموزشی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.