امدادرسانی به بیش از ۲ هزار مصدوم تصادفات نوروزی در خراسان رضوی

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اورژانس ۱۱۵ در نوروز امسال به ۲ هزار و ۹۱۷ مصدوم حوادث ترافیکی در خراسان رضوی امدادرسانی کرد.

علی یزدانی افزود: از تاریخ ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه امسال ۶۳ هزار و ۷۹۴ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد برقرار شده که منجر به ۲۲ هزار و ۱۲۳ ماموریت شده است.

وی ادامه داد: در این چهارچوب به ۱۷ هزار و ۸۶۹ مصدوم و بیمار خدمات اورژانسی ارائه شده است که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۵۲ مصدوم حوادث غیرترافیکی و بقیه مصدوم حوادث ترافیکی بوده است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: طی این بازه زمانی در مجموع ۲ هزار و ۹۰۸ حادثه ترافیکی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه رخ داده که منجر به ۱۶ فوتی، ۵۱۱ درمان در محل و انتقال ۲ هزار و ۴۰۶ مصدوم به بیمارستان شده است.

دکتر یزدانی افزود: میزان حوادث ترافیکی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد و میزان مصدومان نیز به نسبت سال قبل ۱۰.۶ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی در مجموع ۱۹ هزار و ۲۱۵ حادثه غیرترافیکی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که منجر به ۳۲۷ فوتی، ۶ هزار و ۴۶۴ درمان سرپایی و انتقال هشت هزار و ۴۸۸ مصدوم یا بیمار به بیمارستان شده است که میزان حوادث غیر ترافیکی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۹.۶ درصد افزایش یافته است.

این مسوول با بیان این که میزان ماموریت‌های انجام شده در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۰ درصد رشد یافته است، گفت: از این تعداد ماموریت نوروز امسال، ۱۸ هزار و ۶۴۰ ماموریت در محدوده شهری و سه هزار و ۴۸۳ ماموریت در محدوده خارج از شهر بوده است.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۹۹ پایگاه شهری، ۶۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار