ولادت ۲۴ هزار و ۲۶۲ نفر طی سال گذشته

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از ولادت ۲۴ هزار و ۲۶۲ نفر طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت : طی این مدت متاسفانه ۱۲ هزار و ۴۴۸ نفر هم فوت کردند.

صادق خدادادی مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از ثبت تولد ۲۴ هزار و ۲۶۲ نوزاد در استان طی سال گذشته خبر داد وگفت : از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۲۲ نوزاد پسر و یازده هزار و ۴۴۰ نوزاد دختر هستند.

وی افزود: با توجه به این آمار سال گذشته در هر ماه ۲۰۲۲ نفر، در هر روز ۶۷ نفر و در هر ساعت ۲.۸ نفر در استان متولد شده‌اند.

خدادادی نسبت جنسی ولادت استان در سال گذشته را هم ۱۱۲ نفر اعلام و تصریح کرد: سال گذشته به ازای تولد هر ۱۱۲ نوزاد پسر، ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه اسامی منتخب نوزادان پسر استان را در سال گذشته به ترتیب آراد، آیهان، محمد، کارِن و آرسام اعلام کرد.

وی افزود: نام‌های رستا، نیلا، آوین، هانا و آوا هم به ترتیب پنج نام منتخب نوزادان دختر استان در سال گذشته بوده است.

خدادادی از فوت ۱۲ هزار و ۴۴۸ نفر در استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد ۷۳۴۹ نفر مرد و ۵۰۹۹ نفر زن بوده‌اند.

وی افزود: بر اساس این آمار سال گذشته در هر ماه ۱۰۳۷ نفر، در هر روز ۳۵ نفر و در هر ساعت ۱.۴ نفر در استان فوت کرده‌اند.

این مسئول نسبت جنسی وفات استان در سال گذشته را ۱۴۴ اعلام و تصریح کرد: سال گذشته به ازای فوت هر ۱۴۴ مرد، ۱۰۰ زن فوت کرده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به آمار ولادت و فوت استان در سال گذشته متاسفانه نرخ رشد جمعیت استان نیم درصد بوده که بسیار پایین است.

خدادادی اشاره‌ای هم به وضعیت ازدواج و طلاق در استان داشت و افزود: سال گذشته ۱۵ هزار و ۷۹۲ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: طی این مدت ۵۱۷۲ مورد طلاق نیز در استان به ثبت رسیده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.