توزیع ۸۶۰ هزار تن آرد در افغانستان

برنامه جهانی غذا اعلام کرد این نهاد وابسته به سازمان ملل در سال گذشته ۸۶۰هزار تن آرد بین نیازمندان در افغانستان توزیع کرده است.

برنامه جهانی غذا در توئیتی اعلام کرد این نهاد وابسته به سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ میلادی ۸۶۰ هزار تن آرد را بین نیازمندان در افغانستان توزیع کرده است.

برنامه جهانی غذا با اعلام اینکه ۳۵ درصد از این آرد به‌ارزش ۱۶۷ میلیون دلار از ۲۰ شرکت داخلی در سراسر افغانستان خریداری شده است، می‌افزاید این نهاد ضمن تلاش برای کمک به شمار بیشتری از نیازمندان، برای حمایت از اقتصاد محلی نیز تلاش می‌کند.

بر اساس آمار‌های منتشرشده توسط سازمان ملل، در زمان حاضر ۲۰ میلیون نفر در افغانستان نمی‌دانند وعده بعدی غذای ایشان از کجا خواهد آمد و از این میان ۶ میلیون نفر در یک‌قدمی قحطی قرار دارند.

افغانستان در حالی بزرگ‌ترین و شدیدترین بحران بشردوستانه جهان را تجربه می‌کند که بر اساس اعلام سازمان ملل، این سازمان تنها پنج درصد از ۴.۶ میلیارد دلار درخواستی برای کمک‌های بشردوستانه در سال ۲۰۲۳ به افغانستان را دریافت کرده است.

«هسیائو وی لی» رئیس نمایندگی برنامه جهانی غذا در افغانستان اخیراً با تأکید بر لزوم تأمین بودجه مورد نیاز برای توزیع کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان در افغانستان هشدار داد: اگر این بودجه تأمین نشود تا چند روز دیگر غذای ۹ میلیون نفر در افغانستان قطع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار