مواد غذایی فاسد و بدون تاریخ در همدان کشف شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: در گشت مشترک تعزیرات حکومتی حدود ۱۴۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و بدون تاریخ کشف و معدوم شد.

 مرضیه یونسی گفت: بر اساس سیاست‌های سازمان تعزیرات حکومتی و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، طرح ویژه نوروزی از ۸ اسفندماه پارسال آغاز شد و تا ۴ اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.

او گفت: در ادامه اجرای مرحله دوم طرح در روز‌های ۱۱ تا ۱۳ فروردین مقدار زیادی مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل ۳۵ کیلوگرم گوشت فاسد، بیش از ۴۵ کیلوگرم مرغ وماهی، ۱۱ کیلوگرم شنیسل مرغ، ۴۰ سیخ کباب کوبیده کپک زده و ۵ کیلوگرم جگر مرغ فاسد از واحد‌های قصابی، مرغ فروشی، جگرکی رستوران و همچنین ۴ کیلوگرم سوسیس تاریخ مصرف گذشته از یک فروشگاه زنجیره‌ای کشف و با نظارت دامپزشکی معدوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: در همین زمینه یک رستوران به علت استفاده از مرغ تاریخ مصرف گذشته به مدت یک هفته محکوم به نصب پرده تخلف شد، همچنین یک واحد آرایشگاه زنانه نیز به اتهام گرانفروشی و عدم صدور فاکتور به مدت ۵ روز پلمب و نصب پرده تخلف شد.

تاکنون ۳۱۵ اکیپ گشت در استان ۳۱۳۸ واحد صنفی را بازرسی و برای ۷۰۹ واحد متخلف تشکیل پرونده داده است که متهمان بیش از ۲۵۲ میلیارد ریال در حق صندوق دولت جریمه شده اند و بیشترین پرونده‌ها به ترتیب مربوط به خواربار، میوه فروشی ومیدان بار، پوشاک، نانوایی و مرغ و گوشت بوده است.

در یک سال گذشته در حوزه کالا و خدمات نیز تعداد ۱۳۳۴۸ فقره در حوزه قاچاق کالا و ارز ۹۵۴ فقره، در حوزه بهداشت و درمان ۸۳۳ فقره و در مجموع در سال گذشته ۱۵۱۳۵ فقره پرونده با محکومیت بیش از ۵۲ هزار و ۲۹۳ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال رسیدگی و مختومه شد.

ضمن تشکرازهمه دستگاه‌های همراه و اخطار جدّی به واحد‌های متخلف درخصوص برخورد قاطع تعزیرات حکومتی، از کسبه عزیزی که بارعایت قانون ورعایت حقوق مصرف کنندگان درحفظ آرامش بازار سهیم هستند نیز سپاسگزاریم.

پل ارتباطی ما تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ وسامانه www ۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن وتجارت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.