هر ۴۸ ساعت یک زن در کانادا کشته می‌شود

قتل زنان و دختران که به عنوان زنان کشی شناخته می‌شود به سرعت در کانادا در حال افزایش است، بطوریکه هر ۴۸ ساعت یک زن در این کشور کشته می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در هر ۴۸ ساعت یک زن یا دختر در کانادا کشته می‌شود. موارد قتل زنان و دختران، که به عنوان زنان کشی شناخته می‌شوند، به سرعت در سراسر کانادا در حال افزایش است. براساس یک گزارش، بیش از ۸۰۰ زن و دختر از سال ۲۰۱۸ در کانادا کشته شده اند.

براساس گزارش کانادانیوز، موسسه رصد زنان کشی در کانادا برای عدالت و پاسخگویی (CFOJA)، گزارش سالانه خود را پنجشنبه منتشر کرد که در آن به جزئیات افزایش وحشتناک مرگ و میر خشونت آمیز در میان زنان و دختران بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ در کانادا می‌پردازد.

بر اساس این گزارش، در پنج سال گذشته ۸۵۰ زن و دختر کشته شده اند که برابر با میانگین یک کشته در هر ۴۸ ساعت است. علاوه بر این، میان سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، ۲۷ درصد افزایش مرگ زنان به خاطر مظنونین مرد روی داده است. در حالی که در همه مرگ‌ها متهمان را شناسایی نکرده بودند، ۸۲ درصد از افراد شناسایی شده مرد بودند و ۱۸ درصد مظنونان زن بودند. یکی از رایج‌ترین موارد زن‌کشی مربوط به خشونت‌های همسران قانونی و پس از آن زن‌کشی خانوادگی و زن‌کشی همسران غیر قانونی است.

مدافعان زنان از کانادا خواسته اند تا جرم همسر کشی را در قانون جزایی کانادا یا در قوانینی برای ارائه حمایت قانونی از زنان و دختران به رسمیت بشناسد، به ویژه برای آن‌هایی که بومی، سیاه پوست و بخشی از سایر جوامع نژادی هستند.

میرنا داوسون، بنیانگذار موسسه رصد زنان کشی کانادا برای عدالت و پاسخگویی CFOJA گفت: ما واقعا می‌خواستیم به این موضوع بپردازیم تا درک عمومی بهتری در این زمینه وجود داشته باشد.

بر اساس این گزارش، ۲۲ کشور در برخی از قوانین اصطلاح زنان کشی را اعمال کرده اند یا از این اصطلاح برای طبقه بندی برخی جرایم استفاده می‌کنند. در این گزارش آمده است کانادا با وجود متعهد شدن به انجام این کار در سال ۲۰۱۸، هنوز یک معاهده جهانی را امضا نکرده است که هدف آن ایجاد ابتکار‌هایی برای تحقیق و برچیدن زنان کشی است.

زن کشی در کانادا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
همیشه میدونستم جاستین ترودو یه پدرسوخته ای هست که دومی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
ای کانادایی های زن کش ای بچه های بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
تو ایران چند نفر به خاطره گرسنگی و فقر خودکشی میکنن یا کشته میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
تو کانادا چند نفر؟ تو بقیه کشورا چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
خب ب ما چه ؟

تاوان آزادی بی حد و مرز میدن
تو اسلام خلوتی مرد وزن نامحرم حرام هس ولی تو کانادا آزاده
سلبیریتی ها ماهم دنبال رو این ازادی ن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
خداراشکر برای امنیت کشورم انشالله هر کس برای امنیت کشور کار می کنه در سلامت کامل باشند و شر کفار و منافق و جانی هم به خودشان برگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
سلام ،

از اینکه سختگیری ها و درگیری هایم ،
به کمک شما باشگاه خبرنگاران جوان کم شده ،
متشکرم ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
دولت كانادا ظاهرا افتخارات زيادي در مورد زنان بومي اين كشور داره ،خانم هاي ازادي خواه طرح نجات دهنده اي براشون ندارن يا اينكه صرفا جهت برهنه كردن زنان ايراني زر زر ميكنن خانم هاي سلبريتي علم ازادي زنان رو به مردم كانادا هم نشون بدن نميدونم توي اي جور موارد كي فعال ميشن
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
دولت کانادا میکشه یا خلافکارها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
چه فرقی می کنه اخه خیلی ادعای حقوق بشر احترام به زنان می کنن اگه خلافکار بکنن از بی عرضه گی دولته اگه دولت انجام بده که دیگه بدتر
Iraq
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
بیشتر زنان کشته شده
زنان سرخ پوست هستند که بعد از اینکه مورد تعرض جنسی
قرار گرفتند .
کشته میشوند
اول توسط ادم ربایان دزدیده میشوند و
بعد بقیه ماجرا
آخرین اخبار