قاچاق کالا در آزاد راه قزوین - زنجان/کاهش ۱۱ درصدی تصادفات فوتی استان قزوین

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز سه شنبه پانزدهم فروردین ۱۴۰۲ را در این بسته خبری بخوانید.

سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در پی کسب خبری از پلیس امنیت اقتصادی استان همدان مبنی بر انتقال محموله قابل توجهی از اقلام قاچاق به وسیله اتوبوس مسافربری، بررسی موضوع در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های ماموران مشخص شد، اتوبوس از آزاد راه قزوین زنجان در حال تردد می‌باشد، که بلافاصله واحد‌های گشت ویژه مبارزه با قاچاق کالا به این محور اعزام و به محض مشاهده خودرو دستور توقف آن را صادر کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن با رعایت موازین شرعی و حقوق شهروندی، ۲۸ دستگاه گوشی تلفن همراه آیفون، ۸ دستگاه الکترونیکی مربوط به سیستم ترمز خودرو‌های سنگین و حدود ۱۰۰ بسته بذر اصلاح شده سیفی جات که به صورت ماهرانه در نقاط مختلف خودرو جاساز شده و فاقد هرگونه مجوز مثبته گمرکی بود، کشف شد.

سردار ابراهیمی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف برابر نظر کارشناسان مربوطه حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص راننده به همراه یکی از سرنشینان دستگیر شده و سایر مسافران با هماهنگی انجام شده توسط اتوبوس دیگری راهی مقصد شدند.

کاهش ۱۱ درصدی تصادفات فوتی استان در ایام نوروز

سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه در طرح نوروزی بالغ بر ۱۹ میلیون تردد در محور‌های استان ثبت شده، گفت: با بکارگیری صد درصدی ماموران پلیس راه و ۷۰ تیم از همیاران پلیس، ۱۱ درصد تصادفات فوتی در استان کاهش یافت.

وی افزود: سهم استان قزوین از تصادفات کل کشور ۸/۲ درصد بوده و ۶/۳ درصدی از راه‌های برون شهری کشور به استان ما تعلق دارد.

سردار ابراهیمی گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تردد ثبت شده در استان طی سال جاری ۱۹ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۶۰۲ تردد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱% کاهش دارد.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین با توجه به موقعیت سوق الجیشی و شاهراهی در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب در میان سایر استان‌ها جایگاه ویژه‌ای از نظر حجم تردد و حضور مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تلفات ناشی از تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: پلیس راه استان نیز در راستای خدمات رسانی بهتر و مدیریت تردد‌ها از ۲۳ اسفند ماه طرح نوروزی را با همکاری سایر دستگاه‌های خدمت رسان از جمله راهداری، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگا‌ها آغاز نموده که تلاش این عزیزان منجر به کاهش ۱۱ درصدی تعداد تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته شده است.

سردار ابراهیمی با اشاره به بسیج تمامی امکانات و نیرو‌های پلیس برای مدیریت ترافیک محور‌های مواصلاتی در طرح نوروزی، خاطرنشان کرد: پلیس راه استان با استفاده از ۷۰ تیم از همیاران جهادی پلیس، و ظرفیت مردمی برای خدمت رسانی و تامین نظم و امنیت ترافیکی جاده‌ها در ۳۰ نقطه حادثه خیز استان مستقر که ثمره این اقدامات کاهش تصادفات فوتی در محور‌های مواصلاتی استان شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی مجموع تصادفات جاده‌ای اذعان کرد: در راستای کنترل ترافیک و کاهش تصادفات تعداد ۶۲ هزار و ۹۹۷ خودرو متخلف اعمال قانون شدند که از این تعداد ۵۴ هزار و ۲۵۷ فقره مربوط به تخلفات حادثه ساز بوده و ۲ هزار و ۲۲۱ راننده متخلف به علت عدم رعایت فاصله طولی جریمه شده و در مواردی نیز خودروی رانندگان متخلف از ۱ تا ۳ ساعت توقیف شده است.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه در تصادفات درون شهری نیز علی رغم افزایش ۱۷ درصدی تصادفات، با کاهش صد درصدی فوتی‌ها مواجه بوده ایم تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی تصادفات خسارتی ۳۱ درصد و تصادفات جرحی نیز ۱۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان داشت: رضایتمندی مردم موجب خشنودی کارکنان انتظامی و ارائه خدمات ارزشمند به شهروندان و رسیدگی مضاعف به وظایف محوله است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.