نگرانی از ادامه خشکسالی در ایتالیا و کاهش تولید برنج

با افت سطح آب رودخانه‌ها و دریاچه‌ها انتظار می‌رود میزان برنج کاشته شده در ایتالیا در سال جاری نزدیک به ۸۰۰۰ هکتار کاهش یابد.

 انتظار می‌رود تولید برنج در منطقه اصلی کشت این محصول در ایتالیا در حوضه رودخانه پو به علت ادامه خشکسالی، کاهش یابد.

بر اساس گزارش  سی سی تی وی، رودخانه پو، طولانی‌ترین رودخانه ایتالیا، یکی از مهم‌ترین مناطق تولید کشاورزی در این کشور را آبیاری می‌کند و خشکسالی تأثیر جدی بر تولیدات کشاورزی محلی داشته است. کشاورزان محلی مجبور به کاهش سطح زیر کشت برنج برای کاهش زیان‌های خود شده اند، زیرا برنج به آبیاری کافی نیاز دارد و شرایط فعلی هواشناسی برای سال آینده امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا، بارش برف زمستان امسال در رشته کوه‌های آلپ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته و نسبت به میانگین سال‌های گذشته ۶۷ درصد کاهش یافته است که منجر به کاهش قابل توجه آب شده است.

با افت سطح آب رودخانه‌ها و دریاچه‌ها بر اساس گزارش انجمن کشاورزان کوچک و متوسط ایتالیا، انتظار می‌رود میزان برنج کاشته شده در ایتالیا در سال جاری نزدیک به ۸۰۰۰ هکتار کاهش یابد که حدود یک سوم از تولیدات کشاورزی این کشور را از دست می‌دهد. ادارات و مؤسسات کشاورزی محلی در تلاش برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی آب و مقابله با بحران فعلی، در پروژه‌های حفاظت از آب سرمایه گذاری کرده اند.

یک کشاورز ایتالیایی در این خصوص گفت: خاک باید تیره رنگ باشد. این خاک به آب بیشتری نیاز دارد و برای کاشت برنج باید نرمتر باشد. اگر به کاشت برنج در این قسمت از زمین‌های کشاورزی ادامه دهیم، باید مقدمات بیشتری را انجام دهیم و در مراحل اولیه سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم، در حالی که هنوز نمی‌دانیم چه چیزی به دستمان می‌رسد. اگر در آینده باز هم بارندگی نباشد، ۵۰ تا ۷۰ درصد برنجی که می‌کاریم از بین می‌رود؛ بنابراین من نگران هستم. من امسال به خشکسالی توجه زیادی خواهم کرد و به جای کاشت برنج، سویا یا شاید آفتابگردان بکارم که به آب کمتری نیاز دارد.

پیش از این نیز منابع خبری با انتشار تصاویری نشان دادند بیش از صد کانال ونیز خشک شده است. پیش از این «پیتر هافمن» کارشناس هواشناسی یک موسسه تحقیقات آب وهوایی در آلمان درباره وضعیت کنونی خشکسالی در جهان و به خصوص در اروپا گفت که این مساله ناشی از «خشکی» ایجاد شده طی سال‌های گذشته است. به گفته هافمن تمامی مشاهدات از وضعیت اقلیمی در سال‌های اخیر، در وخیم‌ترین شرایط تخمینی «مدل پیش‌بینی آب‌وهوا»، قرار گرفته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار