بازدید بیش از ۳۰۰ هزار گردشگر از جاذبه های شهرستان طرقبه و شاندیز خراسان رضوی

فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز گفت: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا پایان تعطیلات امسال بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و روستاهای هدف گردشگری و تاریخی شهرستان طرقبه شاندیز بازدید کردند.

حمید رضا رحیمیان فرماندار طرقبه شاندیز گفت: شهرستان طرقبه شاندیز مهم‎ترین جاذبه گردشگری نزدیک به شهر مشهد است که ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری طبیعی و تفریحی، سرگرمی، اقامتی و پذیرایی است.

او با بیان این‌که روستاهای تاریخی با قدمت بیش از ۸۰۰ سال در این شهرستان وجود دارد که به واسطه بافت تاریخی همواره مورد بازدید گردشگران است، افزود: در روستاهای این شهرستان از جمله کنگ، ابرده، نقندر، جاغرق، زشک، اقامتگه‌های بوم‌گردی ایجاد و راه‌اندازی شده است که با استقبال خوبی از سوی گردشگران برخوردار است.

فرماندار طرقبه شاندیز با اشاره به تشکیل ۱۴ کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ادامه داد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۳ ایستگاه استقبال از مسافران در مبادی دو شهر طرقبه و شاندیز با استقرار ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی با هدف راهنمایی و ارائه خدمات به گردشگران و مسافران در ورودی شهرستان برپا شد.

رحیمیان بیان کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فرودین ۱۴۰۲ تعداد ۵/۰۵۸ نفر مسافر ایرانی و ۶۰ نفر مسافر خارجی در واحد های اقامتی رسمی و تعداد ۹۷۲ نفر نیز در مراکز اسکان غیر رسمی و موقت پذیرای مسافران بوده‌اند.

او تصریح کرد: این شهرستان دارای ۴۷ اثر طبیعی و تاریخی ثبت ملی و دارای یک موزه مردم شناسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.