کنترل بیولوژیک آفات گلخانه‌ای در خاتم

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم گفت: کنترل بیولوژیک آفات گلخانه‌ای به صورت پایلوت در سطح نیم هکتار این شهرستان اجرا شده است.

فتحی مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌ها در شهرستان ۶۵ هکتار است که سالیانه ١۶ هزار تن محصولات فلفل رنگی، گوجه، خیارسبز، موز و پاپایا تولید می‌شود.

او افزود: طرح کنترل آفات بیولوژیک گلخانه‌ای به صورت پایلوت در سطح نیم هکتار به منظور تأمین امنیت غذایی و توسعه کشاورزی پایدار اجرا شده است.

فتحی بیان کرد: تعدد سم پاشی در گلخانه‌ها منجر به تولید محصول ناسالم و در نهایت به خطر افتادن سلامت جامعه مصرف کنندگان می‌شود بر همین اساس یافتن راه‌های کم خطر یک ضرورت انکار ناپذیر است.

او ادامه داد: یکی از روش‌های موثر و سالم برای تولید محصول سالم استفاده از عوامل کنترل کننده طبیعی یا حشرات و کنه‌هایی است که می‌توانند از آفات گلخانه‌ای تغذیه کنند و این روش می‌تواند راهی مطمئن برای مبارزه با آفات گلخانه‌ای باشد.

فتحی گفت: اجرای این طرح باعث تنوع زیستی و تعادل طبیعی، ممانعت از ورود سموم آفات کش در زنجیره‌های غذایی انسان، جلو گیری از مصرف آب در شستشوی محصول و خودکفایی در تولید محصول سالم و باکیفیت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار