مدیرکل کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام خبر داد

فروش ۲۴ میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات محلی در نمایشگاه‌های نوروزی ایلام

مدیرکل کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: ۲۴ میلیارد ریال محصولات صنایع دستی و سوغات محلی استان در ایام نوروز ۱۴۰۲ به فروش رفته است.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار داشت: این میزان فروش از ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین ماه سال جاری در مدت برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات محلی به فروش رفته است.

وی افزود: انواع محصولات صنایع دستی و سوغات محلی استان ایلام در این نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته شد و در معرض دید گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت که تولیدات چرم، گلیم، تابلو فرش، چیت و حصیر بیشترین متقاضی را داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام مطرح کرد: از ۲۹ اسفند تا ۱۲ فروردین ۱۰۰ غرفه در هشت نمایشگاه نقاط مختلف استان ایلام دایر و سوغات محلی، صنایع دستی و خوراکی‌های بومی استان عرضه شد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۷ تخته سیاه چادر در برخی شهر‌های استان با عرضه غذای محلی یا غرفه‌های نمایشگاهی صنایع دستی و سوغات محلی دایر شد.

وی بیان کرد: هدف از برپایی سیاه چادر‌ها معرفی سنن و رسوم عشایر ایلامی به گردشگران نوروزی غیربومی بود.

وی اظهار کرد: محصولات چرم، محصولات حصیری، دست‌بافته‌های عروسکی، گلیم، تابلوفرش، سنگ و جواهرات، غذا‌های محلی، ایده‌های خلاقانه و عسل از جمله تولیدات عرضه شده در این نمایشگاه‌ها بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.