شناسایی ۳۳۰ کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در استان کرمانشاه

سرپرست بهزیستی استان کرمانشاه از شناسایی ۳۳۰ کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در استان کرمانشاه خبر داد.

بهزاد شهبازی سرپرست بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۳۳۰ کودک در استان کرمانشاه به اتیسم دچار هستند که در مرکز آموزشی و توانبخشی "حس پنهان" بهزیستی از سنین ۲ تا ۱۸ سالگی به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود.

سرپرست بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه این مرکز با هدف آموزش و توانبخشی کودکان اتیسم در سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی شد، گفت: ظرفیت اسمی این مرکز ۵۰ نفر است که از این تعداد هزینه‌های ۴۱ نفر آن‌ها از محل یارانه‌های بهزیستی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه "اوتیسم" یک اختلال رشدی-عصبی مادام‌العمر است، گفت: این بیماری در حدود سه‌سالگی بروز می‌کند. این اختلال بر ارتباط و تعامل اجتماعی فرد تأثیر مخرب خواهد داشت.

شهبازی تصریح کرد: افراد دارای این اختلال با علائق محدود، رفتار‌های تکراری و ناتوانی در زمینه ارتباط و اجتماعی‌شدن، مشخص می‌شود، که این امر به دلیل تفاوت در شیوه‌های تخیل و تفکر آنهاست.

این مسئول با بیان اینکه بیماری اوتیسم از ۱۸ ماهگی تا دو سالگی در کودکان قابل تشخیص است، تصریح کرد: این افراد با تشخیص نوع و شدت معلولیت، توسط کمیسیون پزشکی بهزیستی استان کرمانشاه یا ارائه گواهی روان‌پزشک و تأیید توسط پایگاه غربال‌گری و تشخیص اختلال طیف اوتیسم و با اجرای آزمون تشخیصی، در محدوده سنی ۲ تا ۱۸ سال در این مرکز پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه به این افراد خدمات خدمات توان‌بخشی، روان‌شناختی، آموزشی و هنری ارائه می‌شود، گفت: هدف از این خدمات، زمینه‌سازی برای حضور فرد دارای اتیسم در جامعه و فراهم آوردن شرایط زندگی عادی از طریق آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت‌های خودیاری و ارتباط با دیگران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.