کام شیرین شمالی ها با نوبرانه های بهار + فیلم

برداشت یکی از اقتصادی‌ترین نوبرانه‌های بهاری در بهنمیر آغاز شده است.

بهنمیر قطب تولید توت فرنگی در مازندران است، توت فرنگی‌های بهنمیر میوه‌ای بسیار خوشمزه و برند توت فرنگی‌های استان، مدتی است که از مزارع برداشت و برای پذیرایی در مهمانی‌ها و استفاده در انواع دسر‌ها به فروش می‌رسند.

توت فرنگی در شهر بهنمیر از توابع بابلسر که رتبه اول در تولید توت فرنگی در مازندران را دارد سال هاست به طور گسترده کشت می‌شود و مرغوبیت و ماندگاری بالایی دارد به همین دلیل علاوه بر تازه خوری، در سردخانه‌ها نیز نگه داری می‌شود تا حتی در فصل تابستان به بازار عرضه شوند.

کشاورزان بهنمیری از محصول امسال راضی هستند و می‌گویند: هر کیلوگرم توت فرنگی از ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

بخشی از محصول توت فرنگی بهنمیر این روز‌ها در حاشیه جاده‌های منتهی به این شهر عرضه می‌شود تا هم هدررفت آن کم باشد هم سود اصلی به کشاورزان برسد و دست دلال‌ها کوتاه شود.

خانم پورقاسم رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بهنمیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ۶۳۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهر امسال زیر کشت توت فرنگی رفته است که نیمی از سطح کل کشت توت فرنگی استان است.

او افزود: در هر هکتار حدود ۶۰۰ نفر روز برای کاشت و داشت و برداشت مشغول فعالیت هستند.

حدود ۱۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران امسال زیر کشت توت فرنگی رفت که پیش بینی می‌شود بیش از ۱۶ هزار تن محصول از آن برداشت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
کام شیرین شمالی ها با نوبرانه های بهار دلتون خوشه تـــوت فرنگی کیـــلوئی 50 الی 70 تــومــان کــام چــه کسانی را شیرین خواهد کــرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
چرا حرفی از جیرفت نزدین کشاورزی جیرفت فوق العاده توی کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
ماها که توان خریدکیلوی 120تومان را نداریم فقط نگاه میکنیم و نفرین میفزستیم برکسانیکه با ایجاد تورم و گرانی مردم ایران را شرمنده خانواده خود کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
توت فرنگی جیرفت کیلویی 15
آخرین اخبار