به مناسبت روز جهانی اوتیسم؛

تنها مدرسه اوتیسم در کرمان با ۳۵ دانش آموز

مدیرمدرسه اوتیسم در کرمان گفت: ساختمان مدرسه اختصاصی اوتیسم شهریور امسال به بهره برداری می‌رسد.

سیدکمال الدین موسوی مدیرتنها مدرسه اوتیسم درکرمان گفت: مدرسه اختصاصی اوتیسم کرمان ۳۵ دانش آموز با طیف‌های مختلف اوتیسم دارد.

او افزود: این بچه‌ها در رنج‌های سنی مختلف بوده و بعد از سنجش تحصیلی و تمایزشان با کودکان کم توان ذهنی به این مرکز آمده اند.

موسوی با اشاره به اینکه متاسفانه بعضا کم توان ذهنی وکودکان اوتیسم باهم اشتباه گرفته می‌شوند، تصریح کرد: در سنوات گذشته وحتی امسال کتاب‌های کودکان کم توان ذهنی را دربرای بچه‌های طیف اوتیسم تدریس می‌کنند که به سبب رنگ‌ها وطرح‌های خاصی که در این کتاب‌ها وجود دارد، کودکان اوتیسمی دچار اختلال بیشتر شده وبعضا بهم می‌ریزند.

او بیان کرد: بچه‌های طیف اوتیسم به نور و رنگ وصدای زیاد حساس بوده ودیر ارتباط می‌گیرند و از سویی نیاز به توجه زیاد دارند.

مدیر مدرسه اختصاصی اوتیسم کرمان گفت: از امروز که روز جهانی اوتیسم است، مدت یک ماه از امروز آگاه سازی درخصوص شناخت اوتیسم ونحوه ارتباط با این افراد است.

موسوی افزود: قرار است مدرسه اختصاصی اوتیسم در شهریورماه تحویل داده شود که در طراحی این مدرسه ضمن توجه به رنگ و شکل اتاق‌ها از استخر شنا ومکان‌های مناسب با آموزش این کودکان استفاده شده و عایق صدا ونور کافی نیز در کلاس‌های درس وجود دارد.

او گفت: سه عنصر آب، آتش وخاک برای این کودکان مهم هستند و ارتباط با این عناصر بعضا حال این بچه‌ها را بهتر می‌کند، نوعی شن مخصوص نیز قرار است از بابلسر برای این کودکان در مدرسه جدید اختصاص یابد که خوشبختانه با کمک خیرین اختصاص خواهد یافت.

برچسب ها: اوتیسم ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار