تردد در گردنه‌های مهاباد تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: به علت بارش برف و کولاک تردد وسایل نقلیه در گردنه‌های این شهرستان فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

رحمت نویدنیا رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون بارش برف در گردنه «زمزیران» و «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان گزارش شده و ارتفاع برف به بیش از ۱۰ سانتی‌متر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ماموران راهداری مشغول برفروبی و نمک پاشی این گردنه‌ها هستند، افزود: در گردنه «زمزیران» علاوه بر بارش برف، کولاک شدید دید افقی را به کمتر از سه متر کاهش داده و حتی عملیات برفروبی را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: با توجه به بارش برف در محور‌های مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری در این محور‌ها خودداری کرده و در صورت لزوم، عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود را بررسی و سپس اقدام به حرکت کنند.

وی از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست تا قبل از سفر از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستا‌های کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران)، گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد ارومیه) فعال شده است.

مهاباد دارای ۸۳۵ کیلومتر راه شامل ۳۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۷ کیلومتر راه اصلی ۷۱ کیلومتر راه فرعی و ۶۱۲ راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.