هشدار بلینکن به تل‌آویو: از اقدامات یکجانبه پرهیز کنید

وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هشدار داد این رژیم باید از هرگونه اقدام یکجانبه که موجب تشدید تنش شود پرهیز کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با «الی کوهن» همتای صهیونیستی خود درباره وضعیت منطقه و موقعیت رژیم صهیونیستی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در بیانیه‌ای که وزارت خارجه آمریکا بعد از این گفت‌وگوی تلفنی منتشر کرد، آمده است که دو طرف درباره اصلاحات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» صحبت کردند.

سرزمین‌های اشغالی این روز‌ها عرصه تظاهرات مخالفانِ تصمیمات کابینه نتانیاهو بویژه تصمیم برای اصلاحات قضایی است.

مخالفان این اصلاحات را «کودتا» علیه دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی می‌دانند. شدت اعتراضات بیش از پیش شکاف و چند دستگی در بین صهیونیست‌ها را نمایان کرده است. نتانیاهو زیر فشار‌های داخلی و خارجی در نهایت مجبور شده است تا فرایند تصویب این اصلاحات در کِنِست (پارلمان) را به تعویق بیاندازد.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که کوهن در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا گفته است که روابط با واشنگتن یکی از سنگ بنای سیاست خارجی رژیم اسرائیل است. کوهن افزوده است: «ما هرکاری که بتوانیم برای تقویت گفتمان با دوست بزرگمان انجام خواهیم داد.»

کوهن این مطلب را پس از آن بیان داشت که رسانه‌های آمریکایی از تنش در روابط بین دولت آمریکا و کابینه نتانیاهو خبر داده‌اند. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی خود با بلینکن همچنین تظاهرات و اعتراضات علیه اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را به زعم خود نشانه دموکراسی مورد ادعای صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی خوانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار