آماده باش ستاد بحران گیلان به دستگاه‌های اجرایی در شرایط جوی پیش رو

ستاد بحران گیلان برای اقدام ضروری در شرایط جوی پیش رو به دستگاه‌های اجرایی استان اعلام آماده باش کرد.

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی امروز و فردا (جمعه و شنبه) در دامنه‌ها و ارتفاعات بارندگی شدید و بارش برف خواهیم داشت.

او افزود: در این مدت برای دامنه‌ها و ارتفاعات گیلان بارندگی‌ها گاه همراه با رگبار شدید در برخی نقاط خیلی شدید توأم با وزش باد (برخی مناطق شدید)، کاهش محسوس دما، مه‌آلودگی، رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و ارتفاعات بارش برف (گاهی شدید) پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و سایر نهاد‌های ذی ربط خواست: ضمن اطلاع رسانی در حوزه‌های شهری و روستایی با آماده باش کامل تمهیدات لازم را به عمل آورند.

به گفته مرادی، طی این مدت ۲ سامانه به طور همزمان وارد گیلان می‌شود، سامانه بارشی نخست از غرب وارد استان شده و بارش‌های شدیدی (۴۰ تا ۸۰ سانتیمتر) در دامنه‌ها و در ارتفاعات بارش برف را همراه خواهد داشت.

او افزود: این سامانه منجیل و رودبار را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد و امیدواریم آورد خوبی برای سد منجیل به همراه داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین هشدار داد: مناطق جنوبی استان به علت بارندگی کم و خشک بودن به هنگام بارش‌ها مخاطراتی هم خواهد داشت که از جمله آن ریزش سنگ از ارتفاعات خواهد بود.

مرادی از مسافران خواست مراقبت بیشتری داشته باشند و در مسیر‌های جاده‌ای که دید کمتری برای رانندگان وجود دارد، حتی الامکان از چادر استفاده نکنند.

او همچنین بر پرهیز گردشگران از استقرار در کنار رودخانه‌ها تأکید و تصریح کرد: چادر مسافرتی محافظ خوبی در برابر بارش باران، برف و سرما نبوده و روشن کردن اجاق پیک نیکی ممکن است مسافران را در معرض خطر خفگی و آتش سوزی قرار دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان درباره سامانه بعدی بارشی که جبهه هوای سرد را به این استان وارد می‌کند، هم گفت: با ورود این سامانه سرد بارشی کاهش ۱۵ درجه‌ای دما را شاهد خواهیم بود که در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی در حوزه کشاورزی باغداران با مشکل مواجه خواهند شد.

مرادی از باغداران استان خواست اقدامات لازم برای جلوگیری و محافظت از سرمادگی و یخ زدگی باغات را داشته باشند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.