اقتصاد آلمان تحت تاثیر قطع واردات گاز از روسیه

اقتصاد آلمان مدت‌ها از منابع گاز طبیعی ارزان و پایدار روسیه بهره برده است، اما اقدام مسکو در توقف صادرات، ضربه بزرگی به تولید آلمان وارد کرده است.

اقتصاد آلمان مدت‌ها از منابع گاز طبیعی ارزان و پایدار روسیه بهره برده است، اما اقدام مسکو در توقف صادرات، ضربه بزرگی به تولید آلمان وارد کرده است.

به گزارش شبکه ان اچ کی ژاپن، شرکت «اِوونیک اینداستریز» مواد شیمیایی با یک ژنراتور در محل، انرژی ماشین آلات خود را تامین می‌کند. تا پیش از این، ژنراتورها با گاز طبیعی که از روسیه وارد می‌شد، فعالیت می‌کردند. این لوله‌ها قبلاً با گاز طبیعی پر می‌شدند، اما اکنون حامل گاز مایع یا ال پی جی هستند. این شرکت، گاز مایع را از یک پالایشگاه نفت که در نزدیکی آن قرار دارد، خریداری می‌کند. این حدود ۴۰ درصد انرژی مورد نیاز ژنراتور را تامین می‌کند.

توبیاس رومر ، روابط عمومی شرکت اِوونیک اینداستریز در این خصوص می گوید: ما دیگر از گاز روسیه استفاده نمی‌کنیم، زیرا آن را از دیگر تامین کنندگان تهیه می‌کنیم. در حال حاضر به گاز روسیه وابستگی نداریم.

 کنار کشیدن ناگهانی روسیه به عنوان یک تامین کننده اصلی، قیمت‌ها را افزایش داد و تضمین تامین گاز مایع، آن قیمت‌ها را همچنان بالا نگه داشته است. هزینه‌های این کارخانه مواد شیمیایی در مقایسه با سال پیش از حمله روسیه به اوکراین، ۵۰ درصد افزایش یافته است. نگرانی از دو برابر شدن این قیمت‌ها در سال جاری نیز وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۴:۳۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۲
آلمان و هلند باید بخاطر فروش تسلیحات شیمیایی در جنگ به عراق تنبیه تاریخی شوند. آلمانی ها نباید از متامفتامین و مشتقات مربوطه آن در زندگی روزمره خود استفاده کنند و مثل زامبی ها بجان مردم جهان بیفتند. رسم کثیفی که از هیتلر یاد گرفتند و هرگز تا به امروز آنرا ترک نکرده اند.
آخرین اخبار