حیدری: کاملا اتفاقی وارد رشته ورزشی هندبال شدم

صابر حیدری، ستاره جوان هندبال تیم ملی و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان درباره عملکردش در سال ۱۴۰۱ توضیحاتی را بیان کرد.

صابر حیدری ملی پوش جوان هندبال کشورمان در مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان توانست  ۷ گل به ثمر رساند و  در رده ۲۸۴ گلزنان این مسابقات قرار گرفت. این بازیکن جوان اصفهانی در قهرمانی آسیا نوجوانان و جوانان هم شرکت کرده و عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته بود. او جایزه بهترین بازیکن بغل راست قهرمانی آسیا نوجوانان را کسب کرد و جزو هفت بازیکن برتر آسیا در این رده انتخاب شده بود.  

حیدری با وجود سن کم خیلی زود وارد لیگ برتر شد و در کنار بازیکنان با تجربه دست به توپ شد. او حضور در لیگ برتر را با تیم فولاد مبارکه سپاهان شروع کرد. حیدری با عملکرد خوبش در لیگ و با توجه به دست چپ بودنش توانست توجه وسلین وویوویچ را هم جلب کند و وارد تیم ملی بزرگسالان شود.  

به بهانه سال جدید گفتگویی با صابر حیدری داشتیم که از نظر خواهیم گذراند.  

سال ۱۴۰۱ چطور بود؟

سال ۱۴۰۱ سال فوق العاده‌ای برای من بود. توانستیم افتخارات زیادی در آسیا و جهان کسب کنیم. ۱۴۰۱بهترین سال ورزشی من بود.

بهترین و بدترین خاطره شما از سالی که گذشت چیست؟

بهترین خاطره مسابقات جوانان آسیا بود. بدترین خاطره هم می توانم به باخت تیم روبه روی کره اشاره کنم.

به نظر شما هندبال کشور ما چه چیزی کم دارد؟

در مسابقات آسیایی و جهانی از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی خیلی پیشرفت کردیم. البته اگر حمایت بیشتر شود اتفاقات بهتری خواهد افتاد. فدراسیون همیشه از ما حمایت می کند، اما اگر حمایت از طرف وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دیگر بیشتر شود و نگاه‌ها را به سمت هندبال جلب کند، قطعا افتخارات بیشتری کسب خواهد شد.

چه شد که وارد این ورزش شدید؟

کاملا اتفاقی بود. چیزی در مورد هندبال نمی دانستم و عشق فوتبال و تیم سپاهان بودم. زمان مدرسه از بین سیصد نفر استعدادیابی شدیم و کم کم تقلیل پیدا کردیم تا بیست نفر باقی ماندند. از بین بیست نفر هم تک و توک از ما جدا شدند و چند نفر ماندیم که به صورت حرفه‌ای وارد هندبال شدیم. اوایل حتی به این رشته علاقه هم نداشتم، اما رفته رفته علاقه‌مند شدم و چون استعداد خوبی هم داشتم، ادامه دادم.

برنامه شما برای سال جدید چیست؟

اولین برنامه ۱۴۰۲ من حضور خوب در مسابقات جهانی نوجوانان است. خیلی تلاش و تمرین میکنم تا به این هدف دست پیدا کنم. به عنوان هدف دوم هم حضور خوب در مسابقات آسیایی برایم اهمیت دارد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار