دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی در تل‌آویو

جیحون بایراموف در سفر به سرزمین‌های اشغالی به دنبال بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تل‌آویو است.

جمهوری آذربایجان طی سالیان اخیر به دنبال گسترش روابط خود با رژیم صهیونیستی بوده است. گشایش سفارتخانه‌ها میان دو طرف جدیدترین اقدام باکو و تل‌آویو به منظور گسترش روابط محسوب می‌شود.

به گزارش آذرنیوز، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در سفر به سرزمین‌های اشغالی با «الی کوهن» همتای صهیونیست خود در تل‌آویو دیدار و گفت‌وگو کرد.

الی کوهن در صفحه شخصی خود در توییتر درباره این موضوع نوشت: «امروز دیداری تاریخی روی داد. من به تازگی میزبان جیحون بایراموف، وزیر خارجه کشور جمهوری آذربایجان در تل‌آویو بودم. برای نخستین‌بار در طول ۳۰ سال رابطه میان دو طرف، سفیر باکو به تل‌آویو خواهد آمد و سفارت دائمی جمهوری آذربایجان به صورت رسمی بازگشایی می‌شود.»

بایراموف از ۲۸ مارس سفر خود به سرزمین‌های اشغالی را آغاز کرده است. قرار است وی در این سفر به طور رسمی سفارت جمهوری آذربایجان در تل‌آویو را افتتاح کند. با این حال وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به منظور کاهش انتقادات از باکو در نظر دارد با مقامات فلسطینی نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این نشست خبری درباره مسائل ایران گفت‌وگو و اتهام‌زنی‌های خود علیه کشورمان را تکرار کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار