برگزاری اولین جشنواره گلستان شب بو در قزوین

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین، از برگزاری اولین جشنواره گلستان شب بو همزمان با فرارسیدن فصل بهار خبر داد.

محمد صالح صالحی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین، گفت: مزمان با فرارسیدن فصل بهار و با هدف زیباسازی و طراوت محیط شهری، طرح گلکاری بهاره و احداث باغ شب بو‌ها تحت عنوان جشنواره پردیس گل شب بو در بوستان مشاهیر جهت بازدید شهروندان و گردشگران، در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۴۵ هزار بوته گل شب بو در ۴ رنگ در بوستان مشاهیز شهر قزوین کاشته شده و در قالب این جشنواره تا نیمه اول فروردین ماه ۱۴۰۲ میزبان شهروندان و گردشگران خواهیم بود.

صالحی هدف از برگزاری این جشنواره را در قالب برنامه‌های طرح استقبال از بهار و در راستای تقویت شور و نشاط اجتماعی دانست و افزود: اجرای طرح‌های گلکاری عامل مهمی برای زیبایی منظر و چشم انداز شهر و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان به شمار می‌رود.

برگزاری اولین جشنواره گلستان شب بو در قزوین

به گفته این مسوول، گل آرایی شهری با جای گذاری گلدان‌های بزرگ و جعبه‌های گل فصلی، انجام مرحله دوم گل‌کاری فصلی (بهاره) و پیرایی مرحله اول گل‌کاری‌ها از جمله فعالیت‌های این سازمان در نوروز ۱۴۰۲ است.

وی با اشاره به اهمیت گل کاری و تأثیر آن بر روح و روان شهروندان تاکید کرد: ارتباط با طبیعت و دیدن مناظر زیبا راهی جهت کسب آرامش و تلطیف روح و روان انسان می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سیز شهرداری قزوین با اشاره به وجود گل‌های دائمی، پوششی و درختچه‌های زینتی در مجموعه‌های فضای سبز افزود: گلکاری فصلی همه ساله با طراحی جدید در بستر‌های مختلف شهر اجرا می‌شود که برای بهار امسال نیز این برنامه در دست اجرا است.

برچسب ها: فصل بهار ، نوروز 1402
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.