استقبال بی نظیر مسافران نوروزی از قلعه خرانق و زیارتگاه چک چک

فرماندار اردکان گفت: نوروز امسال قلعه خرانق با داشتن سازه‌های باستانی با قدمت چهار هزار و ۵۰۰ ساله و چک چک یا پیر سبز که از زیارتگاه‌های مهم جهان برای زرتشتیان محسوب می‌شود از پربازدیدترین‌ها اعلام شد.

حسین سبزواری فرماندار اردکان افزود: هر ساله کاروانسرای و قلعه خرانق و نیز زیارتگاه زرتشتیان که یکی از جاذبه‌های تاریخی و مهم در اردکان است از سوی گردشگران زیادی مورد توجه قرار می‌گیرد.

او در ادامه اضافه کرد: از تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ تا هفتم فرودین ۱۴۰۲ افزون بر ۴۰۰ هزار نفر گردشگر از جاذبه‌های فرهنگی، توریستی این شهرستان دیدن نمودند.

سبزواری با بیان اینکه در این تاریخ افزون بر ۳۰ هزار نفر در اقامت گاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری مسافران اقامت نموده اند تصریح کرد: از دیگر مکان‌های پربازدید در این ایام موزه‌هایی نظیر موزه مردم شناسی، مفاخر، گنجینه ایثار و شهادت، موزه فرش و بافت تاریخی شریف آباد است.

فرماندار اردکان جشن روز اردکان در روز دوم فروردین، برگزاری تور دوچرخه سواری در بافت تاریخی، برگزاری رژه‌های خودرو‌های کلاسیک و موتور‌های سنگین، برگزاری جشن بزرگ در ورزشگاه آزادی و افتتاح بوم گردی بلبلستان را از برنامه‌های ایام نوروز این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: آیین هر گردشگر یک خشت (خشت زنی)، هر گردشگر یک رج (کاربافی) و مراسم خیمه شب بازی هر شب در محل بافت تاریخی برگزار می‌شود.

سبزواری ادامه داد: اجرای ورزش زورخانه‌ای و نیز جشن‌های بومی محلی در روز‌های آغازین سال نو در اردکان برگزار شد.

ب گفته او شهرستان اردکان یک هزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده دارد که نزدیک به ۲۴۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.